Jauhopeukalot, leivotteko paljon juhannukseksi?

Avainsanat: leipominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 23:10

Aina päätän että ei enään. Ja taasen sait minut miettimään, pitäisikö sittenkin.Voi olla että teen mansikka kaakun ja ison.Sämpylöitä ja pullaa.En ole varma ollenkaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 20:09

Juhannukseeni kuuluu tehdä uusista mansikoista, mansikkakermakakku.. mutta muita leivonnaisia en tee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 20:15

Mariaana, ihana kysymys Sinulta.
Nyt on niin, että varmasti en leivo mitään, sillä minulla on jo vieraasssa
pakkasessa leipomuksia. Ja kun ilmeisesti olen vielä yksin juhannuksen,
niin ei siinä paljon peukalot jauhoissa käy.
Olen kyllä kova leipomaan, en millään usko, että minulla ei ole enään perhettä.
Katsos siskoni ja tyttäreni Anne käyvät miltei jokapäivä, mutta he ovat niitä
ikuisia laihduttajia, eilen sain Viktorian häiden aikaan siskolleni syötettyä
yhden kevytjäätelopurkin kahvin kanssa.
Raparperipiirakan ehkä teen, jos tiedän jonkun tulevan.
On se tuore aina kivempaa sittenkin, pakaste on aina pakaste.
Kyllähän pakasteessakin hyvin pysyy, mutta saahan sitten jotain tuoksua
keittiiöön, kun paistelee jotain hyvää. Illan jatkoja Sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 20:28

En luultavasti leivo mitään, miniäni paistaa jotain suolaista piirasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 21:57

en tee mitään leivonnaisia , kun lähdemme reissuunkin .... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:01

Leivon ennen juhannusta,kun on syntymäpäiväni..

Lisätty: 21.06.2010 - 20:50

Tänään tein mansikkakakun huomiseksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:20

En varnasti leivo,menen duuniin,mutta vaik'en meniskään en leipois,ei vaan kuulu tapoihin;valitettavasti.Kaupasta löytyy,jos nisupullaa tekis mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 01:10

En paljoa leipase, mutta mansikka kerma kakku kuuluu perinteisiimme. Teemme ystävien kesken hyvää ruokaa, grillaamme ja nautimme yötöntä yötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 08:41

Emme leivo... en rasita itseäni sellaisialla asioilla kun ei ole riittävästi aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 09:57

En leivo mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 10:00

Perinteisesti tarkoituksena on paistaa munkkeja aattoaamuna, keittää kahvit pariin termariin, pakata kaikki ja käydä lasten luona mökillä kahvittelemassa. Myöhemmin pitäis paistaa lättyjä ulkona kaasupolttimen päällä. Kääretorttupohjaan tehty kermamansikkakakku kuuluu myös asiaan. Normi pulla ja keksit tulevat kaupasta, mökillä kun vietämme koko viikonlopun ja pakastin ei ole päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 11:29

Minä en, mutta munkin leipoja saapuu paikalle. Onhan sitten vielä tulossa mansikkakakkukin. Munkeista kyllä pidän enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 15:16

En leivo yhtään enempää mitä muulloinkaan. Ostan sen mitä pullaa tai muuta leivonnaisia jos tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 23:43

Suunnitelmissa raparperipiirakka, tavallista ja gluteenitonta pullaa, pakkasessa jo tehty kääretorttu, kaurapipareita tekeillä myös. Ja tietenkin raparperi mehua ja kiisseliä.
Muutoin turvaudutaan kaupan tarjoamaan makkaraan ja virvoikejuomiin!
(=