Entäpäpä edesmennyt Haara-Paavo kertooko kenellekkään mitään ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2010 - 01:08

Taisi olla yliluonnollisen voimakas mies sukupuolen edustaja, tässäpä jotain hänestä:

Jaalassa puhutaan 1700-luvun lopussa tai 1800-luvun alussa eläneen legendaarisen voimakkaan miehen; Haara-Paavon. Haara-Paavo syntyi Iitissä, IIonojan kartanon torpassa. Tarina kertoo, että Paavon ristiäisiin oli kutsuttu vieraaksi kerjäläismies, joka kiitollisena vieraanvaraisuudesta ennusti lahjaksi Haara-Paavolle suuria voimia ja hyvää luonteenlaatua. Kerjäläismies osoittautui tietäjäksi, ja jo 12 viikon ikäisenä Paavo käveli ja puhui ja hänestä kasvoi todella voimakas ja hyväluontoinen mies. Paavon ulkonäkö oli kuitenkin omituinen; hänellä oli hyvin lyhyet jalat, mutta tavattoman pitkä selkä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 19:17

Eipä ollut tietoa hänestä joten nimihaulla löytyi tällaista tietoa.
www.finnicakymenlaakso.fi/he....php?id=59

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 19:38

Haara-Hiltunen ennen Inarissa asusti, ja luulin että se oli hänen lempinimi ( että olisi ollut naisiinmenevä mies) vaan olikin oikea sukunimi se hänellä.

Haara-Paavosta en tiedä mikä oli miehiään.
Ei tosiaan ainakaan Väyrysen lempinimi, koska on kyse edesmenneestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 20:27

Nimestä päätellen voisi kuvitella mitä vain. Mutta jätän faktan kertomisen toisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 20:34

Olisiko tästä Paavosta kyse: Haara-Paavo 1700-1800 lukujen taitteessa.

Jaalassa puhutaan 1700 -luvun lopulla tai 1800 luvun alkupuolella eläneen legendaarsien
voimamiehen Haara-Paavo syntyi Iitissä, Ilonojan kartanon torpassa.
Kerrotaan, että Paavon ristiäisiin oli kutsuttu kerjäläismies, joka kiitollisena vieraanvaraisuudesta
ennusti Haara-Paavolle voimia ja hyvää luonteenlaatua.
Kerjäläismies osoittautui tietäjäksi ja jo kahdentoista viikon ikäisenä Paavo käveli ja puhui ja
hänestä kasvoi todella voimakas ja hyväntahtoinen mies.
Paavon ulkonäkö oli kuitenkin omituinen, hänellä oli hyvin lyhyet jalat, mutta tavattoman
pitkä selkä.

Lisätty: 20.06.2010 - 20:36

No saman oisin saanut, Mariaanan vastuksesta, ei olisi tarvinnut kirjoittaa, huomasin nyt sen.

Lähteet:
Google / Kymenlaaksolaiset Vaikuttajahahmot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:22

Huara-Puavo...mikäs mies se semmonen on?Ei harmainta aavistusta,kunhan jotain leukojani louksutan matsin(Brasilia-Norsunluurannikko) väliajalla............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 07:59

Oisko mäkihyppääjä Etelä-Karjalasta?