Ja kuinkas moni on kuppari-eukolla käynyt ja onko apua ollut?

Itse en uskaltaisi, nykyaikanahan se on siistinnäköistä hommaa.
Mutta kun ne ennen kuppasi niillä sarvilla, pahaa teki kun katsoi kuvaakin.

Avainsanat: kupparilla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 22:24

Kamalaa hommaa,joskus on jossain vanhanpuoleisissa ohjelmissa näytetty ja multa melkein sisuskalut tulleet ulos,hirvittää...

Kysyjän kommentti

Kiitos, samaa mieltä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 18:04

Isäni vanhin sisko oli varsin kovakätinen hieroja ja kuppasi saunassa oikeilla lehmänsarvilla. Sieltä löytyi kuulemma apu hänelle kuten kyläläisillekin jotka kovia metsä ja maatöitä tekivät.

Lähteet:
Perimätieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 18:55

Mieheni käy puolivuosittain täällä Turussa, Forumin saunassa , Mervi Hongisto häntä kuppaa, ja olo on kuulemma ihana sen jälkeen, selän lihaksia ei särje enää ja on muutenkin lihaksiltaan taas kuin nuori poika, häntä kupataan koko kroppa, pohkeita myöden. minä kuppaan vaan hänen lompakkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 20:05

se on yksi jonka haluaisin joskus kokea. lapsena olen nähnyt kun on tätiäni kupattu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 20:24

Ei kulkenut kylillämme kupparieukkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:02

eipäs ole tultua moises paikas käytyä kupattavana ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:03

Itse en ole koskaan käynyt kupparilla...mutta äitiäni aikonaan kupattiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 23:18

Edesmennyt mummuni kuppasi saunassa lehmänsarvilla. Kovasti oli kysyntää, joten täytyi siitä apuakin olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 01:01

En ole koskaan käynyt, mutta kuullut että on hyväksi havaittu vanhankansan perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 09:58

En ole koskaan edes harkinnut meneväni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 00:28

Eipä ole tullut käytyä, kun kukaan ei ole yllyttänyt.
Näillä välineillä jokainen voi alkaa "tee se itse" kuppariksi. www.uranus-tuonti.fi/kuppaus...index.html