Kuka baritoni oopperalaulaja, hänellä oli alakoulussa laulussa 6?

Avainsanat: oopperalaulaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2010 - 00:41

Hynnisen Jormahan se on.

Oopperalaulaja Jorma Hynninen on metsätyönjohtajan poika Leppävirralta. Hänen nuoruuden intohimonaan ei suinkaan ollut laulaminen vaan maalaaminen.

Uravalinta selvisi Hynniselle vasta myöhemmällä iällä. Heinolan opettajaseminaarin laulunopettaja kehotti lisäopintoihin, ja hän otti vinkistä vaarin.

Hynninen aloitti opiskelun Sibelius-Akatemiassa vuonna 1966 ja sai vuonna 1970 kiinnityksen Kansallisoopperaan. Sen jälkeen häntä on viety oopperanäyttämöille ympäri maailman.

Kysyjän kommentti

Justus kiitos, minustakin olisi siis voinut sillä perusteella tulla vaikka Taru Valjakka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 17:05

Jorma Hynninen on Suomen tunnetuimpia oopperalaulajia. Alakoulussa hänen laulunumeronsa oli kuutonen.
www.iltalehti.fi/perhe/20071...7_ms.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 20:19

Mitä tästä opimme, meistä kaikista voi tulla oopperajalaulajia, minun numeronikin oli huomattavasti parempi kuin Jorma Hynnisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 22:33

Samma här,pitäiskö hakeutua uudelleenkoulutukseen?Olisis aika iäkäs oopperan lavalla,mutta ei kookkain,nyt matsi jatkuu...moits!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 23:21

Niitä on paljon laulajia 5-6 arvosanoin koulusta. Tulleet silti hyväksi laulajaksi.Koulussahan piti pakosta laulaa.Eihän kukkokaan käskien kajauta.Omalla ajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 23:25

kaikki ei usko opettajien arvosteluja - minä uskoin enkä mennyt oopperaan .....