Kuningas Kaarle XVI Kustaa on huumorintajuinen ja romanttinen mies,

Kuningas yllätti koko hääväen: Antoi rakkauden ruusun vaimolleen kesken puheen!

Kuningas Kaarle XVI Kustaa näyttää huumorintajuista ja romanttista puoltaan hyvin harvoin. Victorian hääillallisilla nähtiin uskomaton show, kun kuningas varasti huomion hääparilta ruusu-tempullaan.

Varttia vaille yksitoista kuningas nousi seisomaan ja aloitti puheensa hauskasti tervehdysten jälkeen.

- Nyt on kuitenkin meidän hääpäivämme kuningatar Silvian kanssa, kuningas aloitti puheensa ja sai yleisön nauramaan.

Pari meni naimisiin tasan 34 vuotta sitten, 19.6.1976.

Tämän kunniaksi kuningas yhtäkkiä kaivoi lautasensa edestä kukkakoristeesta yhden vaaleanpunaisen ruusun, ohitti hääparin ja meni ojentamaan kukan vaimolleen, kuningatar Silvialle.

Voiko tälläistä romantiikkaa olla pitkän avioliiton jälkeen?

Avainsanat: victorian häät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 07:45

Silvia liikuttui kovasti ja niin varmasti moni muukin. Hieno ele kuninkaalta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2010 - 02:25

Tuskin Suomessamutta kuninkaalliset protokollat ovat vähän erilaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 07:00

Hieno huomionsosoitus mieheltä vaimolleen mutta oliko se oikeassa kohdasssa.
Mutta ehkä nyt olisi voinut kaikki huomio pyöriä hääparin ympärillä.
Sivusta katsottuna tosin ei se minua häirinnyt.
Ainahan se 34 vuoden rakkaus
on suurri saavutus, tässä erojen raastavassa kuninkasperheissäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 09:14

Kyllä voi olla, olen itse saanut kokea pelkkää ihanuutta ja rakkautta mieheni osalta.En tiedä miten kiittäisin.Sitä onnea on kestänyt yli 40v.tta. Ja loppu onkin arvoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 20:06

Ainakin tahtoi antaa itsestään sellaisen kuvan koko maailmalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 23:50

Kalle ja Silvia ovat aina näyttäneet onnellisilta. Uskon, että heidän rakkautensa on aitoa. Hienoa, että kuningas mursi jäykkää etikettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 08:58

Virallisissa tilaisuuksissa ei kuninkaan luonnetta koskaan nähdä, mutta tällaisissa perhejuhlissa se näkyi, niinkuin näkyy kaikissa kulissien takaisissa ja vapaammissa tilanteissa. Kuningasparin hääpäivää sopi muistaa myös tässä, ei mikään virhe, ja tietävät kyllä mikä on etikettivirhe ja mikä ei, eli turha ojennella heitä, etenkään tasavaltalaisten.