Milloin ja kuka on perustanut Marimekon? Pidätkö Marimekon tyylistä, löytyykö sinulta Marimekkoa.

Avainsanat: marimekko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2010 - 00:06

Marimekon perusti vuonna 1951 Armi Ratia yhdessä Riitta Immosen kanssa. Pidän kyllä Marimekon kankaiden kuoseista. Nytkin on myytävän Miina Äkkijyrkän piirrokseen perustuva seinävaatekangas..ihania painokuoseja ja värejä...mutta, mutta...Marimekon trikoopaidoissa ainakin jokunen vuosi sitten kiersi saumat...paidat ovat hintavia ja repsottivat ensimmäisen pesun jälkeen.

Trikoot oli luultavasti valmistettu halvalla joko Kiinassa tai Virossa...minä en enää osta Marimekon trikoita, sillä hinta ja laatu ovat paremmin kohdallaan jonkun muun valmistajan tuotteissa.

Minä olen siis entinen marimekko-tyttö.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.06.2010 - 00:07

Armi ja Viljo Ratia vuonna 1951.

aikansa kutakin, marimekkoaika on minulta jo mennyt ohi

www.marimekko.fi/FI/marimekk...oria/1950/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 00:46

Armihan se ja Marimekon aika entinen ei koskaan enää palaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 00:53

Armi ja Viljo Ratia. Lapsuudessa minulla oli keltavalkoinen raitayöpaita ja nyt varttuneemmalla iällä ostin ruskearaidallisen. Unikkoessu on käytössä ja muutama mariskooli ja unikkomuki löytyy kaapista, niin ja viimeisin ostos on raidalliset pyyhkeet. Lapsuuden kodissani oli Marimekon verhoja, mutta ei omassani. En ole niihin erityisen ihastunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 07:21

Aina olen pitänyt erikoisina vaatteina ja kankaina marimekon kuoseja.Itselläni on punainen olka laukku ,samanlainene kun Risto-Matin keltainen laukku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 08:06

Armi ja Viljo Ratia vuonna 1951.

Marimekolta Mika Piiroisen suunnittelema leijonakuvioinen linjakas huppari.
suorastaan rakastan sitä vaatetta.
ostin sen joulukuussa 2008 Rovaniemen Marimekkoliikkeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 08:15

Perustajat jo selvisivätkin tuossa edellä, mutta itse en pidä Marimekosta missään muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 09:25

pidän olen oikea marimekkofani .....nyt ostin kivetkankaasta tehdyn isolierisenhatun ....väriltään mustavalkoinen ....pussukoita on vaikka minkä moisia ...muutamat laukut , verhoja, huiveja ja jotain vaatteita...saattaa tuolta jotain pöytäliinaakin muistaakseni löytyä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 09:49

Armi ja Viljo Ratia perustivat sen vuonna 1951.
Armi Ratia johti sitä 28 vuotta kuolemaansa saakka.

On ollut yhdet verhot joskus, en ole koskaan katsonut nimeä tuotteen takana, vaan ostanut sitä
mistä olen pitänyt.

Lähteet:
alku googlen tietoa ja loppu omia ajatuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 15:45

1951 Armi Ratiahan sen perusti..

Itseltäni löytyy 68kpl Mariskooleja..isoja ja pieniä

Takki löytyy myös...

Ja poikani perheelle olen ostanut aina jouluisin ja heidän syntymäpäivinään Marimekon Botna astiastoa, häälahjaksi ostin koko astiastosa puolitusinaa ja nyt kerätään luku tusinaan asti katsotaan jatketaanko vielä keräystä,,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 22:24

Ratiat sen perusti..en ole mikään Marimekon fani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2010 - 07:44

Perustajat tulivatkin jo.

On minulla Marimekkoa; tennarit, kumpparit, pyyheliinoja muutama, muutama paita, erilaisia pussukoita, huiveja, kukkaro, läppärilaukku, patakinnas, tarjoiluvati ja vakstuuki.

En pidä kaikista kuoseista ja malleista, mitä Marimekolta löytyy ja ostan tuotteet tehtaanmyymälän sekundakorista tai muuten vain alennetuista tuotteista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 19:40

Armi ja Viljo Ratia v. 1951. En ole koskaan pitänyt Marimekon tyylistä eikä minulta sitä löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 08:44

Armi Ratia... oliko mukana myös muita, sitä en tiedä. Miehensä Viljo Ratia varmaan oli alussa mukana. Merimekko ei ole tyylini mukaista, yksi leninki on tullut ostettua iakoinaan, samoin pari puuvillapaitaa. Niin... yksi pöytäliina löytyy myös, Ananas nimeltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 13:54

Ratian perustama ja joistakin Marimekon tuotteista pidän, joistakin en. Minulla on muutama laukku, T-paitoja, farkkutakki sekä vuodetekstiilejä heidän valikoimistaan. Ovat hinnakkaita mutta erittäin laadukkaita.