Kuka on luonut Uppo-Nallen? Onko tullut tarinoita lueskeltua.

Avainsanat: uppo nalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2010 - 11:01

Elina Karjalainen syntyi 3.6.1927 ja kuoli 14.8.2006.
Uppo-Nallen kirjan tausta oli satu, jota Kirjailija alkoi kertoa tuttavaperheen lapselle, joka oli pitkäaikaispotilaana sairaalassa. Eilna Karjalainen lupasi lähettää joka päivä sadun osan sisältävän
kirjeen ja nämä lähetetyt kirjeet toimivat Uppo-Nalle sadun ja hahmon tarinana.

Lisätty: 19.06.2010 - 11:04

Elina Karjalainen oli aivan erinomainen kirjailija minun makuuni. Hän näki menneisiin ja
sanoisinko tuleviinkin. Hänenlaisensa ihmisen voi uskoa, uskoa nähneen maahisenkin.

Lähteet:
Osa Googlea

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2010 - 23:14

Uppo-Nalle on Elina Karjalaisen luoma satukarhu

ei olisi pysynyt väleissä noiden kääpiöiden kanssa jos ei olisi lukenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 23:17

Elina Karjalainen 1977, Eipä ole tullut luettua edes junioreille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 00:11

Muistan ulkoa jonkun Elina Karjalaisen riimin Uppo-Nallesta

"Jos omalle tontille kakkaat
ei tule luoksesi rakkaat.

Jos toisen tontille kakkaat
niin tulevat luoksesi rakkaat."

Niinpä... otetaan opiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 00:56

Elina Karjalainen. Olen lukenut ja ostin lapselleni Uppo Nalle muistokirjan, mihin koottiin tärkeät lapsuuden asiat alkaen kengännauhojen sitomisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 01:16

E.Karjalainen Uppo-Nallen Kootut Runot

En mä tahdo puukotella,
mutta tahdon suukotella,
jos en saa mä suukotella,
saatan vaikka puukotella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 08:19

Tuttu ihminen oli minulle Elina. Kävin hänen luonaankin ja keskustelumme olivat mielenkiintoisia. Harmittaa vieläkin kun ehdin tuntea hänet niin lyhyen aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 09:48

Olin 12 vuotta sitten Palma Novassa jussinpäiviä viettämässä, eikö samassa hotellissa olleet filmaamassa kyseistä nallea silloin. Tuskin kirjailija oli siellä silloin?
En ole nähnyt pääsinkö esiintymään heidän saduissaan?
fi.wikipedia.org/wiki/Elina_...arjalainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 19:35

Ei ole tullut luettua noita kirjoja:
fi.wikipedia.org/wiki/Uppo-Nalle

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 13:55

Elina karjalainen on Uppo-Nallen "äiti". Kun lapseni oli pieni, luin hänelle kaikki Uppo-Nalle -kirjat moneen kertaan. itse en niistä kovin pitänyt mutta lapsi sitäkin enemmän.