Mikä on Moskovan tunnetuin oopperatalo, milloin se avasi ovensa?

Avainsanat: moskovan tunnetuin oopperatalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2010 - 09:59

Bolšoi-teatteri (ven. Большой театр, Bolšoi teatr, Suuri teatteri) on teatteri- ja oopperatalo Moskovassa, Venäjällä. Valmistui 1825
Teatteritalo on ollut suljettuna heinäkuusta 2005 peruskorjauksen vuoksi ja avautuu arvion mukaan marraskuussa 2009. Väliaikaisena tilana toimii viereisessä rakennuksessa oleva "uusi-näyttämö" (ven. Новая сцена, Novaja stsena).

Lähteet:
Wiki

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2010 - 23:20

Bolšoi-teatteri (?)

jostain luntattuna 1825

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 08:49

Tetteri- ja oopperatalo Bolsoi-teatteri. valmistuessaan oli Euroopan toiseksi suurin..
peustamispäiväksi mainitaan 6.1 1925, jolloin rakennus ilmeistyi Moskovan katukuvaan.
Avajaispäivää en löydä.

(s kirjaimen päältä puutttu ^ merkki, en löydä miten kirjoitetaan.)

Lisätty: 19.06.2010 - 09:02

( s-kirjaimen päältä puuttuu ^ merkki, en löydä miten se kirjoitetaan, taitas mennä Viktorian häätkin jo sivu suun, jos sitä etsisin.Tämä meni nyt sanonko minne, kirjoitin tämän jo toiseen kertaan, ei poistu muokatessa. Sori.

Lähteet:
googlesta etsin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 19:26

Kuten arvata saattaa, vastaukseni on sama kuin edellä vastanneillakin, eli Bolshoi teatteri.