Miten Turklaise pääsevä ny toispual jokki?

Lautta juuttui keskelle Aurajokea

www.iltalehti.fi/uutiset/201...2_uu.shtml

ja Myllysiltaa puretaan

Avainsanat: föri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2010 - 18:51

Kesken matkaa hajonnut kulkuväline oli käsikäyttöinen kampiföri. Oikea Föri seilaa edelleenkin Turun ja Åbon väliä, joten kansan elämä Turussa jatkunee kuten ennenkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2010 - 16:43

Me voimme käyttää muita siltoja, ei täällä elämä ole jumissa jos lautta on jumissa ja joku silta rikki. Ulkopaikkakuntalaiset pitävät näköjään meitä avuttomina, heh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 17:46

onk sinne ny sitten niin kiirus ja tunku ?
eiks ne kaikki ole jo valmiiks oikealla pual?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 18:50

Kai niillä on toinen silta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 19:42

kampiföri jumittui keskelle jokke , mut pelastusmiehet hakivat takatuupparikumiveneel poppoon rantaa , mut se kampiföri kyl taitaa olla kaupungin murheenkryyni... ain jottai vikkaa vikkaa siin on ollut ...ja tulee oleenkin...no toivottavasti toimis jatkos hyvinkin....se kampiföri kulkee tuolla yläjuoksul ei siis alajuoksul .. jos taas kulkee föri tältpuol jokke toispuol jokke... vai kummottis toi ny sanottikka ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 00:08

Voi mahoton,tulin just Turust,mut ei kukkaa informeerannu et Föri on jumis tai mitä sil on käyny?Nymmää oon valla sekasin,on kampiförii ja Förii,mikä on se varsinaine Föri.Se millä mäkin kuljin viime talvena yks helvatan kylmä päivä tois puol jokkee ja täl puolel tulin sittes Myllysiltaa pitkin,muistaaksen pistin kuvan matkakuvien sekaa,taustalla Myllysilta ja Tuomiokirkko.

Lisätty: 18.06.2010 - 00:26

Nysse kävi lukemassa liitteen ja tunnistaa Förin eli ei ollu sama minkä taxfree oli talvella vielä kiinni ja joka kulkee Turun ja Åbon väliä.Mainiota!
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-37--Turku

Lisätty: 18.06.2010 - 22:02

voi kun valperilla oli kaunis kuva saaristosta ja viking-linen botski odottamassa matkustajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 08:24

Kyl meia hyvi käy. Seisota siin sit vaa keskel jokke eikä ymmärret mittää. Onneks tuol Seinäjoelt tullu kaupunki isä ymmärs lähtee pois Turust ja saara viimei uus kaupunki johtja. Se se sillanki varmaa hajot ku ei ymmärr muut ko lakeure assioi. Kukaha senki saa riippa kivekses. Kyl me tääl pärjätä ko muut ei tul sekottama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 13:25

Kyllä Turkulaiset pärjää omillaa ihan hyvin kun ne on niin tomerii .Asiansa hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 15:31

Mitä sitä alvariinsa joen puolta vaihtamaan, pysyy vaan sillä puolella mihin on sillan särkyessä sattunut jäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 17:03

toisii siltoi ja teit käyttäe pääsee hyvi. ei me nii avuttomii olla. ja kyl siitä uimallaki pääsee, jollei muuta keksi : D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 19:29

tääl meilläpäin on sillat pruukattu rakennella näin, ei pieni riippuvuus haittaa, kestävät aina vaan ...

www.napsu.fi/files/images/S/...C3%A4r.jpg

käviskös malliks ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2010 - 21:43

Olen kerran käynyt Turussa Turun kasamilla, noin 45 vuotta sitten, en tiedä kummalla puolen jokea olen käynyt ja tarvitsinko siltaa jos sinne nyt menisin.
Onko koko Tutun kasarmia enään olemassakaan on niin hemmetin kauan sitten tuosta.
Kyllä ne Turkulaiset näköjään keinot keksivät, siinä Tamperekin häviää kartalta.