hyvää huomenta napsulaiset ! onko sinulla kertoa jotain kivaa tapahtumaa tai paikkaa, minne kannattaa lomalla poiketa

jos vaikka ajelemme sielläpäin ... jokin kiva yöpymispaikka , ruokapaikka , markkinatapahtuma ,tai mikävään joka ois katsomisen arvoinen ...kokemus ja näkemys , tälläiselle tupa-autoilijalle , meillä on myöskin polkupyörät mukana , jotta päästään kyllä kapeimpiinkin , ahtaimpiin paikkoihin ..tai muuten vain keskuksiin joihin ei aina tuolla autolla pääse .. kerroppa vinki , anna jopa linkki .. kiitokset etukäteen :)

Lisätty: 17.06.2010 - 11:13

kiitos putte 46 tuollapa onkin mielenkiintoisia reittejä... mutta laittakaa vaan lisää kaikkea mitä mieleenne juolahtaa , joissa ois kiva poiketa :)

Lisätty: 17.06.2010 - 11:30

tuolla salontorilla tuleekin käytyä ainakin kerran kesässä se on perinne .. ja suositten muillekin... siellä on hyviä esiintyjiä ja kauppiaita sekä kirpismyyjiä .... lastenkin kirppis siellä on ja paljon kaikenlaista sieltä löytyy ...siispä jokaiselle jotakin... :) tämäkin lisäys putte 46 linkkiin.. :)

Avainsanat: matkakohteita näköalapaikkoja kivoja tapahtumia kauniissa kotisuomessamme :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2010 - 10:46

Täältä kaikki Suomen Matkailutiet -esite pdf
trinity.siteadmin.fi/File.as...avelRoutes
Joista kaksi esimerkkiä:
Viime kesänä tuli tutkittua vanha tuttu
Via Karelia = Runon ja Rajan Tie: www.viakarelia.fi/
Tänä kesänä on pitkästä aikaa vuorossa taas
Sininen Tie: www.sininentie.fi/Default.as...?id=366136

Lisätty: 17.06.2010 - 11:18

Tänään kannattaa mennä Saloon siellä on mahtavat iltatorit klo 16-21 joka kesätorstai katso www.suvisalo.net/
Salo www.salo.fi/

Lisätty: 18.06.2010 - 11:39

Huomenna on Tammelan Makkaramarkkinat ja valtakunnallinen Makkaramestarikilpailu 19.6.2010 www.makkaramarkkinat.fi/
Tammelassa Hakkapeliittatapahtumaa vietetään 7.-8.8.2010
www.nsaura.fi/tapahtumanesittely.html
Forssan seudun tapahtumat
tapahtumakalenteri.forssanse...mp;lan=fin

Lisätty: 27.06.2010 - 01:11

Lisään vielä yhden linkin "automatkailua" jolta löytyy sekalaista hyödyllistä tietoa, tosin pääasiassa ulkomaanmatkailusta. www.matkareitti.fi/
mutta on myös kotimaasta jotain.
www.matkareitti.fi/suomi-finland/

Kysyjän kommentti

täältä nyt katselen reittejä ja menoja on niin paljon kaikkea kivaa suomen suvessa , et ei millään kerkee jokapaikkaan vaikka mieli kyllä tekis :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2010 - 10:17

Heinäkuussa on Turussa DBL, sielä on valtavsti hyviä esiintyjiä ja tapahtumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 11:22

Minulla on ollut tapana valita ennenkäymätön seutu suomenniemeltä. Sitten valinnut siitä melko keskeltä majoituspaikan. Päivittäin tehty sitten lyhyitä reissuja ympäristöön (alle 100 km). Viimeksi olin majoituksessa Maaningalla jossain maatilalla, jonka nimeä en muista. Meitä oli kuusi samalla reissulla. Kullekin oli varattu yksi päivä valita mihin mennään. Muut olivat velvollisia seuraamaan "johtajaa" ilman poikkiteloista sanaa. Ikimuistettava reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 12:15

tavanomaiset tangomarkkinat!

ja täällä lisää:
www.epmatkailu.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 13:45

Kierrä vaikka Suomen kirkkovuoret 60kpl;
kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

Lisätty: 17.06.2010 - 13:55

Oi jo on mäki Pohjanmaalla vähän huonompi jalkaisille;
kansalaisen.karttapaikka.fi/...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 14:20

Minä suosittelen vähän pohjoisempaa, Rokualla käyntiä. Olimme siellä viime syksynä ja on huippuhienot jäkäläkankaat. Toinen kiva paikka esim pyöräilyyn on Sotkamo ja Vuokatti. Olemme piipahtaneet sinne ja viihtyneet. Varmaan tänäkin kesänä käymme. Sinisen tie varrelta löydät Anttilan ja Onnelan joten tervetuloa! Kyllä kaffet keitän.

Lisätty: 17.06.2010 - 14:23

www.rokua.com/rokua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 08:07

Talvisodan päättymisestä on tänä vuonna kulunut 70 vuotta, kuten uutiset ovat monin tavoin kertoneetkin. Kyseisestä ajankohdasta johtuen ja historian tietoja kerraten suuntaisin kesämatkani Mikkeliin, kaupunkiin josta löytyy mainion torin lisäksi useita hyviä Suomen historiaa valottavia museoita. Hyviä käyntikohteita saattaisivat olla vaikkapa: Päämajamuseo ja lähistöllä sijaitseva viestikeskus Lokki aivan kaupungin keskustassa.
Ilta saattaisi vierähtää Naisvuorella kaupungin kesäteatterissa katsomassa tämän kesän tuotantoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2010 - 15:29

Kuopion viinijiuhlat on kiva tapahtuma musiikin, viinin ja ruuan ystäville ja samaan reissuun kannattaa yhdistää käynti Puijontornissa ja Kuopion torilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.06.2010 - 17:32

Poikkeapa Kuopion torille syömään kalakukkoa, tutustu kauniiseen kaupunkiin niin maasta kuin tornistakin käsin. Käväisepä hieman seilaamassa ja lopuksi mene kylpylään rentoutumaan.