Onko teillä jotain ruokia/juomia, jotka kuuluvat ehdottomasti juhannuksen viettoonne?

Avainsanat: juhannusruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 15:30

Kotona tehty ruokakalja, kellari- tai jääkaappikylmänä.
Kyllä savustettu kala, tai sitten jos on tuoretta kalaa saanut, sekä uudet perunat.

Kyllä se aaton ruoka monessa mökissä ja teltan luona taitaa olla makkara ja aikuisella olut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 15:43

ei silai ole, kuin esim. jouluna , et fiilis pohjalta ...riippuu siis ihan missä ollaan ja mitä sit tehdäänkin...ei juomankaan suhteen ole mitään erikoista ...no sekin taas riippuu mitä sit syödään....nyt en ole kummoisemin koko jussia funtsinut, kun emme tiedä siitäkään sen enempää ...aika näyttää mitä sit syömme ja juomme....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 16:55

No juhannuksena tietenkin grillataan, mutta muunlaista samaa ei tehdä vuosittain juhannuksena...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 19:15

Jotain on aina grillattu, mutta ei makkaraa. Salaatteja tietenkin, silliä ja uusia perunoita. Tulevan juhannuksen menu onkin sitten taatusti tsekkiläinen....ja toivottavasti ihan makoisia yllätyksiä täynnä. Juomana lienee Prahan olusia. Niitä on maisteltava ainaskin ja snapsina tietenkin slivovitzia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 19:50

Grillataan yhdessä hyvää ruokaa. Juhannus menee hyvän aterian ja juoman parissa. Ja koko yö valvotaan, onhan se keskikesän suurin juhla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 20:18

sellaisia perinneruokia ei ole,

mutta lähes joka Juhannus (sitten aamupuolella) on rantagrillistä löytynyt jotain karrelle palanutta ja palanpainikkeeksi puoliksi juotu kaljapullo ...

ne sitten taitaa olla niitä Juhannuksen 'must-juttuja'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 21:21

Ruuat perinteisiä grilliherkkuja. Juomaerikoisuutena on valkoviini, jossa käytetään jääpaloina pakastettuja mansikkoja. Hyvää janojuomaa pienen piristävän suupalan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 21:50

Yleensä gilliruokaa..ja juomana valkoviiniä ja siideriä..illanmittaan tulee juotua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 09:06

Ei juhannuksen liity mitään ruokaperinteitä siten kun esim. jouluun ja pääsiäiseen. Juhannuksen miellän Suomessa remujuhlaksi (siis muiden...) joten mitään suuria intohimoja sen viettämiseen ei liity. Ruoat ovat tietysti jotain kevyempää kesäistä, ei kuitenkaan grillausta. Juhannuksena ollaan usein jossain muualla kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2010 - 22:37

Meillä se on ihan normaali viikonloppu. Ei mitään erikoisempaa syömistä ja vesi. olut ja siideri on niitä juomia niukasti naukkaillen.