Oletko putsannut pyykinpesukonettasi sitruunahapolla?

Mikä oli vaikutus?minulla on juuri putsaus meneillään.

Avainsanat: sitruunahappo pyykinpesukone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 10:13

en ole pessyt pyykinpesukonetta vielä millään sisältäpäin, on uudenkarhea,
mutta mm. täällä on ohje siihen:

Ummehtuneen hajun saa pois pesukoneesta apteekista saatavalla sitruunahapolla. Happoa annostellaan pesuainelokeroon noin 100 g, minkä jälkeen koneen annetaan käydä tyhjänä läpi kuumin mahdollinen pesuohjelma ilman esipesua. Puhdistuksen yhteydessä on syytä pestä samalla myös koneen kauluskumi ja pesuainelokero: tähän tarkoitukseen sopivat esimerkiksi lievästi desinfioiva yleispuhdistusaine ja astianpesuharja. Kaiken puhdistuksen jälkeen kone kannattaa käyttää tyhjänä läpi vielä kerran, jotta loputkin sitruunahapot ja puhdistusaineet huuhtoutuvat pois ennen varsinaista pyykinpesua. Päällisin puolin pesukone on melko helppo pitää puhtaana, sillä pinnat voi pyyhkiä tavallisella yleispuhdistusaineella. Aika ajoin kannattaa avata myös pesukoneen rikkasiivilä ja poistaa sinne mahdollisesti kertynyt nukka ja pikkuesineet.

ja täällä Marttojen asiaa:
www.martat.fi/neuvot_arkeen/...puhdistus/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.06.2010 - 09:51

kuulemma 'pellit kiiltää haju raikastuu'
minulla ei ole lisenssiä noihi vaativamppiin kodin ehostustöihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 10:36

Käytä sitruunahappoa tuossa vesipannussa ja ainakin se tulee kovin kiiltäväksi. Se on kova happo joka syö lian pois.En ole sitä pesukoneeseen tarvinnut laittaa.Joskus ostin kun laitoin hilloon sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 10:36

En ole putsannut ,mutta nyt uusi surf pesuaine sisältää ainetta joka putsaa pesukoneen. olen käyttänyt jo muutamassa pesussa ja hyväksi olen sen todennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 11:29

En ole kokeillut, mutta taidan ottaa noista vinkeistä oppia. Tehdään kunhan täältä mökiltä kaupunkiin riennän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 13:38

Kyllä olen. Apteekista ostin, kuumimmalla mahdollisella ohjelmalla pesin tyhjän koneen. Tämä on hyvä tehdään 1-2 kertaa vuodessa, vähintään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 15:49

Olen ja sitruunahappo liuottaa kalkin pois eikä ole myrkyllinen vaikka kahvinkeittimen puhdistukseen, mutta muistakaa ei liian väkevänä ja riittävä huuhtelu sillä happo on aina happo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 16:53

En ole pessyt konetta sisältä päin, ,utta on pesuaineita joita voi ostaa jossa tuo kalkinpoisto aine jo mukana, että kun pesee pyykkiä niin konekin puhdistuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 19:01

En ole sitruunahapolla putsannut, mutta kiitos vinkistä. Kloriitilla olen, ja hyväksi totesin senkin. Surffia taidan seuraavaksi ostaa kerran siinä on mukana tuo puhdistava aineosa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 23:17

Kyllä olen siruunahapolla puhdistanut pesukonetta...ainakin kerran vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.06.2010 - 22:31

Näyttää niin kovin siistiltä joten ei ole ollut tarvetta sitä tehdä. Paljonkos sitä sitruunahappoa sitten pitää laittaa puhdistustarkoituksessa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 19:45

Olen pessyt. Sain vielä apteekista ohjeenkin.