Säälitkö, kauhisteletko vai annatko apuasi juoppuputkessa olevalle henkilölle?

Monenlaisia putkia on olemassa, tuo on minusta pahin sairausputki mikä ihmiselle voi tulla.

Avainsanat: juoppoputki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 10:37

Kaikkia noita sopivassa suhteessa. Apua kaikkein eniten. Olen joutunut seuraamaan noita sairauksia jonkin verran. Auttaminenkin on joskus onnistunut. Kuitenkaan tuollaisesta sairaudesta ei selviä ilman omaa tahtoa ja sen luominen on kaikkein hankalinta. Viinahan lienee viisasten juomaa, jos edes sitäkään.

Kysyjän kommentti

Kiitos, joskus sellainen ihminen tarvitsee sitä läheisenkin tukea asiassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 10:32

Ehkä vähän säälinkin mutta hoitoa ja ammattiapua olisin ehkä ensimmäisenä hänelle hakemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 10:58

Säälistä on enemmän vain haittaa, kauhistelu auttaa vähiten. Keskustelukaan ei aina auta, jos ihmisellä ei ole vilpitöntä tahtoa päästä alkoholista. Ohjaaminen ammattiauttajan pakeille olisi paras apu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 11:34

Suosittelen hoitoon hakeutumista. En säälittele enkä yritä edes auttaa kun en osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:05

Antaisin apua sillä säälistä ja moitteesta ei kummastakaan juoppoputkessa olevalle ole mitään hyötyä. Tosin sen avunkin antaisin vasta juoppoputkessa olevan itse niin halutessa sillä muussa tapauksessa siitäkään ei olisi mitään hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:32

Valitettavan usein se on saaraala jossa se avuntarve yritetään hoitaa. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa ja vaikka lupaee mitä hyvänsä niin harvoin lupaukset pitää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:57

Tehtäväni on auttaa hädässä olevaa ihmistä. Tulevaisuuden hoitajat ovat lujilla alkoholiperäisen dementian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 14:04

onneksi en ole ihan lähipiirissä joutunut hoitelemaan tuollaisia ongelma tapauksia, mutta hoitoon yrittäisin varmaankin saada ...raskasta ois jos ois tuollainen ongelma perheessä ,en tiedä edes että kestäisinkö sitäkään sit pitkän päälle edes katsoa...vai nostaisinko kytkintä ja lähtisin...vaikeaa sanoa mitä sitten tapahtuis ...nyt olen todella kiitollinen ,ettei ole tuota ongelmaa lähipiirissäni....kuinka sitä nytkin huomas olla kiitolinen, enkä aikasemmin ole edes ajatellut koko asiaa ...muistaiskin vaan aina olla kiitollinen kun niin paljosta kuitenkin saa olla kiitollinen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 14:58

Ei ole lähipiirissä kyseisenlaisia henkilöitä, ei ole koskaan ollut. Ei kiinnosta koko asia, on sen verran vaikea ongelma. Tapauksista olen kuullut ja avioero on ainakin tullut niille joille on ongelmainen sattunut kumppaniksi, parantaa ei ketään voi.

Lähteet:
tuurijuoppojako?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 16:07

Olen auttanut ja autan eteenpäinkin. Niin rahallisesti kuin muutoinkin.
Ikävä sanoa lähipiirissäni on henkilö, jonka auttamista en voi laiminlyödä, silloin kärsisin
vaikeat omantunnon tuskat. Kaippa siinä on sääliä mukana.
Tiedän, että siihen ei auta toisen apu, ei saarnaamiset ei hoito tms. Tilalle on tultava jotain
muuta, korvaavaa. Korvaava asia on henkilön itse keksittävä.
Kyseessä ei ole mieheni. hän on jo pois, mutta minulle sanomattoman rakas ihminen, kärsin
hänen kanssaan yhdessä.. Helppoahan se olisi jättää, mutta mikä äiti olisin jos lapseni jättäisin.
Surullista, mutta totta. Jospa vielä näen päivän, että kaikki on toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 17:11

Valitettavasti se apu ei aina mene sen juopon kaaliin. Se rupeaa käyttään hyväksi kun huomaa että toiset vielä mua auttaakin.Kyllä se apu alkaa siitä juoposta itsestään niinkuin juominenkin.Jos läheisemmät on tärkeämpiä kun viina, niin juominen loppuu.En hyyssäile juoppoja.Viina on viisasten juoma.Ei ne kestä sanomista yhtään .Kyllä kaikki lähtee itsestään.Kuinka haluaa elää elämäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 00:40

ainoastaan ensiapua olen antanut,
vakavaa ongelmaa ei ole ollut niin lähipiirissä että olisi vahvoja tunteita herättänyt