Tämäkö kasvihuoneilmiötä,kun lämpötila 10 asteen pintaan?

Avainsanat: kasvihuoneilmiö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 14:33

Jonkin kasvihuoneilmiön mukaan Pohjoisnavan jäät sulavat ja tämä sulanut viileä vesi vaikuttaa Golf -virtaan siten, ettei se enää yllä näin pohjoiseen kuin nyt josta seuraa viilenemistä täällä. Golf -virtahan on mahdollistanut meidän asumisen näin pohjoisessa kuin olemme asuneet.

Pari päivää sitten kuulin televiissiosta, että Pohjoisnavan ilmanpaine muuttuu kasvihuoneilmiön johdosta enemmän matalapaineen suuntaan ja tämä aiheuttaa meillä kylmenemistä ainakin kesäisin.

Sitä en sitten tiedä, onko edelliset yhteisvaikutuksia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 07:53

Kuinka kukin haluaa tämän tulkita. Ennustaja sanoi hyväksi kesäksi kasvillisuuden kannalta, saamme hyvän sadon.Tämä on puhdistavaa ja kasvattavaa.Sitten tulee lämmintä,.Vuoroin molempia.
meillä toissa yönä ei ollut kun 7+päivisin tuossa 10+ että aika alhaisia kesä lukemia.Parempi näin kun että olisi yö pakkasia.Läheltä on liipannut mutta säästytty kuitenkin.Mitä mahtaa pitää sisällänsä kasvihuoneilmiö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:00

Huomenta napsulaiset. Onnelan "kasvihuoneilmiötä" miekii odottelen, että kypsyvätkö tomaatit, paprikat ja chilit. Kukkivatko eksoottiset kukkaset? Entäpä kaikki tuholaiset? Toivottavasti eivät ryömi Onnelaan.

Lisätty: 15.06.2010 - 14:00

Kyllä me elämme sellaista kasvihuoneilmiö-aikaa. Pohjois-Savossa tänään +20 ja sadepilvet tuossa vaan seilaavat jonnekin muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:04

Eipä juuri viime talven pakkasten jälkeen ole kasvihuoneilmiöstä ja ilmaston lämpenemisestä vouhkattu yhtä innokkaasti kuin vielä vuosi sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:07

Ne ennustajat eivät osanneet laskea noita tulivuorten tuhkapilvien vaikutuksia!
Kautta aikain katovuodet on seurannut kunnon purkauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:58

Tänne Airiston reunalle tuli taas kesäiset ja aurinkoiset ilmat. Lämmintäkin on jo 15 astetta ja auringossa paljon lämpimämpää. En sanoisi kasvihuoneilmiöksi, mutta voin olla väärässäkin.
Kuitenkin on näin. Tulkoon päivä millaisena tahansa, iltaan ja yöhön se kumminkin loppuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 09:44

Kasvihuoneilmiö on lähinnä sitä että meidän vuodenaikojen säätilat lähentyvät toisiaan. Se ei tarkoita sitä että lämpenevät rajusti vaan pikemminkni kylmän ajan lämpötiloihin on vaikutusta.
Ilmatieteilijöiden selostuksia olen sen verran lukenut ja kuunnellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 10:03

Niin ja jos sieltä Islaninsta se toinen tulivuori purkautuisi, niin jääkausi kait sitten olisi edessä.
Luin Seura lehdestä eilen siitä toisesta tulivuoresta, olisi vielä hurjempaa.
Minun mittarini näyttää nyt 11 ja hyvin tummat pilvet taivaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2010 - 10:05

Juuri sitä, meidän aikanamme saatta hyvinkin joulu ja juhannus vaihtaa paikkaansa. =)
Meillä on sentään 13º:tta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 11:29

Sanos Ida muuta, ei tämä kesälle tunnu. Kylmää on, vähän yli kymmenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 13:28

Eikös tämä sitä ole sillä kylmässä viihtyvät kasvit voivat hyvin ja viimetalvikin oli miellyttävän viileä ja luminen. Vai ymmärsinkö kenties väärin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2010 - 00:51

päivän säästä ei johtopäätöksiä ilmaston muutoksista voi vetää

www.fmi.fi/ilmastonmuutos/