Timpan haukotuksesta tuli mieleen,miksi hymyn huomaa jopa puhelimessa? Joskus hommissa asiakaspalvelussa(puhelin)ja peili+pc

oli nokan edessä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 00:00

Kyllähän se juontaa vastapelurin äänestä ja iloisesta esiintymisestä. Siitä tulee hyvä mieli kun on positiivinen asenne

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 07:57

Aina sanotaan että koita nähdä itsesi toisten silmin.Siinä on järkeä.Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan toinen hyvä lause.Pitää paikkaansa.Iloisesti kaikki sujuu ja saa muutkin iloiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:05

Kyllä hymy kuulee äänestä puhelimessakin ja tämän koetan muistaa itsekin puhuessani niin tutuillekin kuin työpuheluidenkin aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 09:10

Hymyilevä katse ja iloinen ääni kummasti piristää päivää. Aiheuttavat saman reaktion kuin kaiku ja saa toisenkin samalle mielialalle. Olipa sitten viestintätapa mikä tahansa. Yksi parhaimmista on napsumme, ellei ihan paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 09:40

Hymy eli hyväntuulisuus "kuuluu" äänestä. Samoin se vastakkainen eli kireän (kokoaikaisesti kireän) henkilön puheesta kuuluu negatiivisuus.
Puhe ja kirjoitus eivät ole samanlaisia viestinnän muotoja toki, etenkään silloin kun on kyse tärkeistä asioista. Tiedän työpaikkoja joissa on ehdoton kielto hoitaa sähköpostilla (pelkästään sillä) tärkeitä ja vaikeita asioita koska kirjoituksessa muotoilu on vaikeampaa, aika monille näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2010 - 09:44

On se ihmisen ääni ja sen sävy sellainen tulkitsija ettei paremmasta väliä. Se äänensävy kertoo enemmän kuin ne lausutut sanat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 11:14

Jeps, puhelimessa kuulee asiakkaan äänestä heti tuliko soitto oikeaan vai huonoon aikaan. Ilon ja vihan tunteet ovat helposti tunnistettavissa äänen perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 21:31

Kyllä sen huomaa äänestä,koska on iloinen tai surullinen..