Miksi haukotus tarttuu jopa puhelimen välityksellä?

Lisätty: 14.06.2010 - 22:28

Onha se naurava kuluri velipojan esitys

Lisätty: 14.06.2010 - 22:29

Onha se naurava kulkuri velipojan esitys

Lisätty: 14.06.2010 - 22:29

Onha se naurava kulkuri velipojan esitys

Lisätty: 21.06.2010 - 21:56

Tulihan toistoja, mutta oikean silmän sidekalvon tulehdus häiritsee. Taas mentävä silmälääkärille mikäli lääkkeet ei ala tehota. Timppa

Avainsanat: haukotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2010 - 11:12

Haukotus on tarttuvaa,

Tuore aivotutkimus todistaa vanhan sanonnan todeksi. Haukotus tosiaankin tarttuu – jopa silloin, kun lukee tekstiä, jossa haukotellaan.

Teknillisen korkeakoulun aivotutkimusyksikössä Espoon Otaniemessä on selvitetty haukotuksen tarttumista yhdessä saksalaisten tutkijoiden kanssa. Kylmälaboratoriossa on havaittu, että haukotus tarttuu, kun haukottelua näkee, kuulee ja jopa silloin, kun siitä vain lukee.

Kysyjän kommentti

Siinä on tutkimustulosta josta voi jatkaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2010 - 21:55

harmilliset jutut tarttuu, hyviä ei edes tavoita ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 22:24

mut kyllä se naurikin tarttuu .....esim itse nauraa höhötän kun kuuntelen Nauravaa kulkuria ...:))

www.youtube.com/watch?v=iqxrijbzRjg

Lisätty: 15.06.2010 - 07:10

ei pystynyt olemaan haukkottelematta ... kun katsoin tuon papitin videon.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 22:53

Koitappas katsoa tämä haukottelematta: www.youtube.com/watch?v=uMnekeLTUrw

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 07:57

Juu puhelimessa kyllä kuulee hymyn ja surunkin sanojen välistä. Hymy vaikuttaa ihmisen ääneen ja sen sävyyn. Kumma kyllä minua rupesi pelkästään hymyilyttämään tuo Papitin videolinkki. Yleensähän jo pienikin haukotus tarttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:01

Se on ihmeellistä mihinkä se oikein perustuu. Täytyy mennä tuonne aivolohkoon ja sieltä availee leukaperiä.Minuun nimittäin tarttuu erittäin helposti haukotus.Onhan sitä sanottu että ihminen jännittyy ja se tuo haukottelun.Muitten seurassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 08:08

Joskus on suorastaan hauska seurata useamman henkilön porukassa, kun yksi haukottelee niin pian sitä tekee muutkin. Vaan en osaa sanoa, mistä moinen johtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 09:01

Haukotus on vaarattomampia ja tarttuvimpia tauteja maailmassa. Tartuntatapa voi olla mikä tahansa, jopa puhelin. Itse altistun tuolle tartunnalle erittäin helposti. Pienet päiväunet ja siitä tartunnasta pääsee eroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.06.2010 - 09:42

Vastaus kysymykseesi miksi, kertoo tiede näin:
www.tiede.fi/kysy_asiantunti...s_tarttuu_

Minä haukottelen silloinkin jos telkkarissa joku haukottelee.

Lähteet:
google ja tiede

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 16:10

Kyllä se minuunkin tarttuu haukotus, vaikka olen rippikoulun käynyt ja rokotettu.
Voi kyllä hyvin harvoin olla, että ei tartu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 21:34

Jos toinen haukottelee puhelimessa..alkaa silloin itseäkin väsyttämään ja haukotuttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 07:13

Haukotus tarttuu on vaan joku ihme refleksi jolle ei voi mitään..