Hyvä idea on kerätä tuttavaporukka ja lähteä verta luovuttamaan, varsinkin taas kesän merkeissä. Kuulutko Sinä verenluovuttajiin?

itse en enään luovuta, arvannettekin miksi en. Silti olen utelias Teidän suhteen.

Avainsanat: verenluovutus(?)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 22:03

Näin tehtiin silloin kun olin työelämässä. Nyt ei veri kelpaa muuta kuin testikäyttöön. Harmin paikka. Kiitos kaikille luovuttajille. Tekevät pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä kanssaeläjien auttamiseksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos, olet velvollisuutesi täyttänyt upeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 21:45

en minääkään kelpaa verenluovuttajaksi ...mutta olen kyllä kiitollisuuden velassa niille jotka ovat luovuttaneet ....itse kun olen saaja puolella olut.....isot kiitokset siitä teille luovuttajile :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 22:24

En kelpaa verenluovuttajaksi ikäni takia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 22:46

Minä käyn luovuttamassa kun se vaan on mahdollista .Mieheni myös.Kutsut käy säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 22:46

80-luvulla kävin säännöllisesti luovuttamassa verta, joskus jopa soittivat yöllä verenluovutukseen. Kerran sitten luin veripalvelun koe-eläinhoitajan artikkelin, missä hän kertoi olevansa tyrmistynyt, ettei koe-eläimiä oltu hoidettu koko hänen kesälomansa aikana. Ainakin tuohon aikaan plasma testattiin eläimillä. Sanoin, että voin edelleen luovuttaa verta, mutta en missään tapauksessa plasmaa. Veripalvelun lääkäri sanoi, ettei heillä ole koe-eläimiä. Kerroin eläinten hoitajan kirjoittamasta tarinasta. Siihen loppui kutsut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 23:55

Tosi hyvä idea,itse olisin valmis iän ja painon puolesta,en vaan sovellu luovuttajaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 23:59

on sitä tullut käytyä yksin ja porukoissa, reilut sata kertaa, vaan loppuihan sekin homma aikanaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 08:08

Vereni ei ole kelvannut pienuuteni takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 08:21

Tänään olisi aikomus mennä, kun oikein kutsuttiin henkilökohtaisesti.
Yleensä kutsuja ei tule, sillä käyn niin usein kuin vain voin. Nyt en ole ehtinyt ja on mennyt vähän pitkäksi. Veriryhmäni on sen verran harvinainen, että sille ei ole kovin paljon tarvetta, mutta kyllä siitä jotain plasmaa aina voidaan hyödyntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 10:28

Terveyteni syystä on pakko luovuttaa verta noin 3 kertaa vuodessa.
Minulla on hemoglobiini niin korkea 187 ja naisella se on aivan liian paksua, ja lääkärit eivät mielellään antaisi veren ohennuslääkettä joten näin tämä pysyy tolpillaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 12:29

Tehkää se, minunkin puolestani;
www.napsu.fi/vastaukset/kysy...554#112046

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 19:23

ihan hyvä idea,

itse olen niitä exiä,
luonnollisista syistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 19:58

Niille kiitos joiden veri kelpaa luovutukseen, minun kun ei kelpaa. Menisin jos huolisivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 20:09

kuuluin.minulla on harvinainen veriryhmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 10:37

Ennen kuuluin. Nyt homma evättiin, kun kerroin käyttävni verenpainelääkkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2010 - 19:58

Kävin säännöllisesti kunnes se evättiin minulta. Mokomatkin, niillä oli hyvää grapemehua...