Yhdistys perustettiin Fuengirolan kaupungissa , toiminta-alue koko Espanja. Kuka oli perustaja ja mistä on kyse?

Avainsanat: invaranta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 23:56

Asociación de Discapasitados Finlandesa en España (ADFE) eli Espanjan suomalainen vammaisyhdistys perustettiin Espanjassa Fuengirolan kaupungissa maaliskuun 13 päivänä 2007 pidetyssä perustavassa kokouksessa.

Yhdistyksen tarkoituksena on valvoa ja kehittää pysyvästi vammaisten jäsentensä etuja ja asioita parhaalla mahdollisella tavalla. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää harrastuksia, kilpailuja, yhteisiä juhlia ja retkiä. Yhdistys kerää tietoja tietopankkiin, jonka avulla jäsenten on helpompaa asettua asumaan Espanjaan, ja saada tietoa tarjolla olevista eduista vammaisille. Yhdistys pitää yhteyttä järjestöihin, viranomaisiin ja muihin vastaaviin.

Kysyjän kommentti

Kiitos, tätä tarkoitin, juuri vammaisten asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 08:32

Valperi jo osasikin erittäin perusteellisesti kysymykseesi vastata. Ei ole mitään poisotettavaa eikä lisättävää siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 09:34

Varmaan siellä on perustettu montakin yhdistystä mutta veikkaan sitä suomalaisten paikallista "ajanviettoyhdistystä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 19:14

4.4.2008. Aurinkorannikon Rakentajat ry vietti 20-vuotisjuhlaa Espanjassa Fuengirolassa.

Tässä yksi suomalaisten siellä perustama yhdistys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 19:50

Suomela Fuengirolassa ja Kymppitupa Torressa,

Kymppitupa on Fuengirolan Suomelaa vastaava yhdistys Torremolinoksessa. Yhdistys edistää jäseniensä viihtymistä jakamalla informaatiota paikallisista oloista sekä järjestämällä toimintaa. Tehtävänä on myös eri keinoin tukea jäsenten elämänvireyttä tavoitteena pitkäaikainen omatoiminen selviytyminen vieraassa kulttuurissa.

Kymppituvalla on kirjasto, baari ja internet-palvelut. Aktiivinen harrastustoiminta

ja kielikurssit sekä matkat ja konsertit ovat lauantaitanssien lisäksi aktiviteetteja, joihin jäsenet osallistuvat aktiivisesti. Kymppitupa tekee yhteistyötä Diakonia-ammattikorkeakoulun kanssa.