Päivän visiitti Helsingissä...lentoa odotellessa. Mitä suosittelisit minulle?

Lisätty: 13.06.2010 - 22:27

Kauppatori, Hakaniemen halli ja Korkeasaari ois kivat nähdä pitkästä aikaa. Saapa nähdä miten käy, reilun viikon päästä. Kiitos vinkeistä.

Lisätty: 14.06.2010 - 17:47

En ole oikein kirppisihmisiä ja silloin, kun olen, menen Hollantiin. Siellä on oikeat kunnolliset kirpputorit eikä sikahintoja niin kuin Suomessa. Tavarakin on monta kertaa laadukkaampaa.
Olen yhden yön Hesassa joten ehdin kurkistella moneen paikkaan.

Lisätty: 15.06.2010 - 07:52

Olen ollut nuorena tyttönä Helsingissä paljon ja se Hakiksen halli on ollut aina lempihallini. Sukulaiseni oli siellä vuosikaudet töissäkin, välillä toisella väliin itse yrittäjänä.

Avainsanat: ruoka nähtävyys juoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 21:16

kun sulla kuitenkin on aika rajallisesti aikaa, niin istahdappa hetkeksi Strindbergin terassille (viimeinen mahdollisuus, se suljetaan sesongin jälkeen lopullisesti) nauttimaan Pohjois-Esplanaadin pariisilaistunnelmasta ja sitten kun alkaa huikoa, kävele pari korttelia torille, sieltä löytyy valikoimaa ja kansainvälistä tunnelmaa ....

valperi.blogspot.com/2010/06...gissa.html

- kun ei ahnehdi liikaa, saa yllin kyllin -

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkeistä kaikille. Saa nähdä miten savolaisen käy, kun ennen on liikuttu keskustassa omalla autolla, mutta nyt pitäis mennä hotellilta Helsingin keskustaan bussilla. No ei siinä mitään, mutta mitenkähän niissä maksetaan nykyisin??

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 19:42

Espan Kappeli, nähtävyys, historiaa ja ruokaa ja juomaa.
Kauppatori vieressä ja Havis Amandakin siinä välissä.
Jos hyvin sattuu , on Espan lavallakin joku esiintyjä, riippuu päivästä.
Espan puistossa promenadi.
Sipulikirkko, Presidentinlinna ja laivoja rannassa, kaikki samassa haarukassa.

Eipä siinä ajassa, lentojen välissä ehdi paljoakaan kierrellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 20:52

korkeasaari ... hietaniementori jos siel o kirppis silloin ...suomenlinna ...

Lisätty: 14.06.2010 - 09:18

ANTEEKSI HIUKKASEN NOLONA PYYTELEN joo tarkoitin hakaniementoria ... OLIPAS HIRMUINEN MOKA ... tältä muistihäröseltä , ei paikkakuntalaiselta ... :(

Lähteet:
oma muistamattomuus ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 20:59

Minä olen käynyt kiertelemässä kirpputoreja ja syömässä jotakin hyvää ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 23:50

Valperilla upeita kuvia,mutta silti liputan Hakiksen hallin puolesta,siellä yläkerrassa Presidentin kahvila ja Tarjan pyöreä nimikkopöytä,toriaikaan 7-15 on torimeininkiä,kivenheiton päässä vesiliikenne Korkeasaareen ja bussipysäkiltä kaikki saavutettavissa matkalla lentoasemalle.Hallissa erilaisten keittiöiden tarjontaa sekä leppoista tunnelmaa.

Lisätty: 14.06.2010 - 23:18

Tulin vain kertomaan,kun luin jonkun napsun sanovanm Hkaiksen hallia väjhemmän siistiksi kuin Vanha kauppahalli,Hakiksen hallissa tehdään kauppaa eikä pällistellä tiskejä.Paikallisia ostoksilla,myös toisinaan eksynyt turisti.Vanhassa kauppahallissa palloilee ruotsalaisia ihmettelemässä hintoja,piakkoin sekin menossa remonttiin ja kauppiaat vähenevät tulevien kovien vuokrankorotusten takia.
ps.Tunnen Helsinkiä,on mun koti-ja syntymäkaupunki.lähemmin Hakaniemikin eli Hakiksen halli on mun kotihalli,edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 07:46

Mahtavia kesä kuvia Hesasta. Tuli sellainen tunne että täytyy lähteä kesäistä Helsinkiä katsomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 08:03

Minä laiskana ihmisenä menen vasta hieman ennen lennon lähtöä kentälle, otan oluen ja otan rennosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 08:32

Kannattaa pitäytyä ydinkeskustassa, käydä jossain kahvilassa (Strindberg Espalla on suosikkini); käydä lounastamassa jossain, sekin järjestyy vaikka Espalla, käväistä Akateemisessa kirjakaupassa jne.
Vaikea antaa vinkkejä kun ei tiedä mielenkiinnon kohteita. Kovin paljon ei päivän ainakan ehdi, lentokentältäkin kun on sentään matkaa bussilla keskustaan eli puolen tunnin matka.
Hietaniemessä ei ole muuten kirpputoria vaan se on hautaumsmaa... Hietalahden kirpputori on kyllä enkä tiedä onko se nyt niin hyvä kohde ohikulkijalle. Voi käväistä myös Kauppatorilla joka kuhisee elämää ja on ikävä kyllä muuttunut enemmänkin "krääsätoriksi" eli tyyli on karvahattuja turisteille.
Vähän riippuu myös siitä miten tuttu Helsinki on entuudestaan.
Mainostan yhtä ruokapaikkaa keskustassa eli ravintola Minos Kampin kauppakeskuksessa, hyvä ruoka ja lounas päivittäin.

Lisätty: 14.06.2010 - 11:36

Vanha kauppahalli on mainitsemisen arvoinen, siellä on myöskin kahvila. On lähellä ja mielestäni sisitimpi kuin Hakaniemen halli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 10:18

Linnanmäki tai sitten korkeasaari siinä sinulle olis tarpeeksi ajan kulutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 10:41

Jos et viihdy kauppakeskuksissa shoppaillen, lähde Suomenlinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 11:26

Haluaisin neuvoa, mutten osaa kun en tunne tuota helsinkiä. Mutta itse koluaisin suuret kirppikset, jos tekisi vaikka löytöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 18:41

Joo mene Linnanmäelle ja kiilaile jonossa, saat monikultturista kontaktia ... ;:D

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/33369