Kesällä moni viettää aikaa vesillä tai veden äärellä. Mitenkäs on uimataitosi laita ?

Koska olet viimeksi testannut jaksatko tosiaan uida niin pitkälle / kauan kuin kuvittelet?

(itselle meinasi juuri käydä vähän köpelösti kun kuvittelin edelleen olevani kakskymppinen Tarzan)

Onkos sinulla uintitekniikka hallinnassa niinkuin tällä kuvan luonnonlahjakkuudella ?

rajavartija.blogspot.com/201...retki.html

.

Lisätty: 13.06.2010 - 17:51

niin ja muistathan Alkon vanhan sloganin : " Kännikala ei kaus ui "

Avainsanat: turvallisuus vesillä nykykunto uimataito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 19:01

Kyllähän taito on vielä jäljellä. Epäilen, että kävisi samoin kuin Tarzan juttusi kanssa. Pitempiä uintimatkoja en ole testannut. Ihan saunasta vain kastamaan ja uimaan muutamat kymmenen metriä. Mökillä Airiston laitamilla minä kesääni vietän.

Kysyjän kommentti

tämä on tosi hyvä jossain vaiheessa tehdä itselleen selväksi ettei kaikki enää onnistu niinkuin ennen ja luulemalla ei oikein pysy pinnalla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 17:59

en kyllä uiden `pitkälle´ mene,
joko kävellen tai taksilla(ainakin takaisin taksilla ellei jaksa kävellä).

mutta uimataidosta puheenollen,
en ole uimamaisteri, mutta pinnalla pysyn.
en kyllä kellu muutakuin selälläni .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 18:08

Kyllähän jokusen kerran pitää uimaan polskahtaa, odottelen lämpimämpiä ilmoja jotta pääsisi maauimalaan makoileen ja ottamaan alkurusketusta.
Turkkiin kun suuntaamme kesän lopulla niin olisi iho jo saanut vähän väriä jottei siellä muutu katkaravuksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 18:17

No en ole kokeillut kosioretkeä uimalla...en jaksaisi kuitenkaan sulhon luokse asti. Mie en kylmässä vedessä ui joten viimeksi olen ollut tammikuun lopulla vedessä Dubaissa. Nolottaa, mutta en ole täällä edes talviturkkia vielä heittänyt....iikk, koska vesi on liian kylmää. Sanokaa muut mitä sanotte. Enimmäkseen koetan pysytellä kuivalla maalla.

Lisätty: 13.06.2010 - 18:19

Osaan tietenkin uida, mutta ehkä en kovin pitkälle pääsisi koska uin nykyisin erittäin harvoin.
Vaikka mulla on tuohon rantaan vain noin paristaa metriä. Mökillekin vain 500 metriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 20:31

Kyllä se minulla on uintitaito unohtunut, en ole edes kokeillut. Epäilen, että pohjaan menisin kuin kivi.
Olenkin sanonut täällä Keuruulla, kun täällä on se siipirataslaiva Elias Lönnroth, että minulle puetaan
pelastusliivit päälle jo maalla, ennnekuin tuohon nousen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 21:01

Kyllä uimataito on hyvä,kun harrastan jatkuvasti uimista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 21:03

uimahallissa kahlassin viimeksi 1000m ... mutta en nyt tiedä kylmässä merivedessä mitenkä sit ois laitani .. käykö sit niinkuin valpperilla ... : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 21:32

Avomerikalastajat ovat melkein kaikki uimataidottomia!
Ei tarvitse niin kauan kitua jos haveri sattuu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 23:47

Kyllä taito on tallella mutta veneellä varmuudeksi ajan merkin rannan puolelta niin on lyhyempi matka uida. Ai mikä tekniikka?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 07:48

Käsipohja on pravuri elikkä bravuurini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 11:20

Taito on kyllä hallinnassa, ja uiskentelen aina kun tilaisuus siihen tulee.