Millaisia matkoja Viipuriin tehdään, käydäänkö suomesta paljon Viipurissa? Lähtisitkö sinä reissuun.

Avainsanat: viipurin matkoista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2010 - 21:38

unohda koko reissu ja käy katsomassa votkaturistit

www.lappeenrannanteatteri.fi...rinen.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 20:39

Kerran kävin. Samalla tuli kaksi reissua. Ensimmäinen ja viimeinen. En lähtisi reissuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 20:44

Bussimatkoja järjestetään ja ovat ilmeisesti viime vuosina menettäneet suosiotaan. Minua ei Viipuri houkuttele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 22:10

Totta, en lähtisi. En tunne mitään mielenkiintoa Viipuria kohtaan.
Vaikka mieheni olikin karjalan evakko Kannakselta, en sittenkään lähtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 23:50

Varmasti bussimatkoja järkätään,enkä minäkään änkeis mukaan,vaikka kuinka sellainen olisis Viipuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 01:10

En lähtisi, tai joudun kysymään itseltäni - miksi lähtisin ? Ei kiinnosta tippaakaan, katsella sitä kurjuutta / vääryyttä, sama kyllä koskee esim. Intiaa yms. maita. Vaikka Intia olisi sentään muista syistä jotenkin kiinnostava kohde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 09:35

-90 luvun puolivälissä kävin bussimatkalla pari kertaa ostamassa kristallilaseja sekä niitä ihania "kullitettuja" kahvi,- ja teekuppeja. Meno siellä oli kamalaa. Vaatteisiin kävivät röyhkeästi kiinni ja kaulasta meinasivat väkisten viedä kaulaketjun. Ei koskaan enää sinne päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 10:45

muutamia vuosia takaperin kävin äidin synnyinsijoilla ja sammalla reisulla kiertelimme viipurissakin , sit seuraavana kesänä mentii n saimaankanavaa pitkin laivalla viipuriin olimme kolmeyötä ja tykkäsin reisusta , meilä oli kyllä hauska porukka ja omatoimi matkalla oltiin... kadut siellä kyllä ovat hieman niin ja näin , et varovasti kun kävelee ja katsoo mihin astuu ei nilkat katkea ... ihan upeita muotibuteekkeja siellä on ja tietty hinnatkin sen mukaiset .. ruoka siellä oli aivan mahtavaa todella hyvää ja nesteellä oli juhlamokkaa kahvinakin siellä poikkesimme iltapäivä kahvilla joka päivä ....viipurinnassa oli liikuttavaa katsella kaikkea sitä historiahavinaa mitä sielä olikin... rautatieasemallakin poikettiin .. mutta kirjastossa ei sitten ehdittykään käydä , se jäi kaihertaan .. näin sen kyllä ulkopuolelta .. onhan se Arvar Aaallon suunittelema ja olen ihan hänen faninsa sillä se ois kyllä kiinostanut , muta tiedä sitten oiskos ollut edes auki .. kaiken kaikkiaan meillä oli oikein hauska reissu ja ketään meitin 6 heng.seurueesta ei ryöstetty , eikä kohdeltu kaltoin , sitten laivalla takaisin ja olihan jo se kanava sinänsä upea ja jännäkin kokemus ... eka kerran oltiin pikkubussilla suvun kanssa silloinkin oli todella kiva ja hauska reissu ... olen sitä mieltä , et matkailu avartaa ja kun reissuun lähtee nolla ajatuksella , mieli avoinna on kaikki se mikä tulee vain plussaa ...itsestähän se matka on ihan kiinni mitenkä sen kokee, näkee ja muutenkin mitä niiltä sitten hakeekin... mutta pienni positiiviisyys reisus mukana saa kaikesta kivan fiiliksen vaikka se ois sitten vain viipuri .. tai ahvensaari jossa on muuten kans katsottavaa :)

Lähteet:
oma matkakokemus ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 11:15

En lähtisi. Teiden varsilla on "miliiisejä", jotka pysäyttävät auton mukamas ylinopeudesta ja heille on pakko maksaa sakkoja, että pääsee jatkamaan matkaa. Niitä voi olla useissakin paikoissa ja aina on maksettavakun haulikolla osoitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 22:59

Esimerkiksi Saimaan kanavaapitkin laivalla sinne ja takaisin laivalla tai bussilla Täällä on kavereita jotka ovatkäyneet omalla autollaa >2000 kertaa.Tankkaavat ja tietävät mistä hankkii ja mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 07:35

Aika nestepitoisia reissuja sinne tehdään. Olen kerran käynyt, en mielelläni mene toista kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 13:36

Lähtisin jos Suomen Armeija järjestää matkan ja vieläpä vapaaehtoisena sekä yli-ikäisenä.
Sukujuuret ovat Impilahdella juuri siellä minne Ilman impi sen Väimämöisen synnytti kannettuaan kolmekymmentä vuotta. Kalevalan luomiskertomus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 15:24

Ei ole mielenkiintoa sitä aluetta kohtaan, en ole ollut enkä taida mennä jos saan itse valita.
Mieheni oli viime viikolla työmatkalla siellä , Saimaan kanavan kautta laivalla. Ei nyt mitenkään elähdyttävä reissu ollut, Pyöreän tornin ravintolassa olivat lounastaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2010 - 08:29

Viisumivapaita reissuja on tänä kesänä tarjolla. Ilmeisesti laiva - bussi, laiva - laiva, bussi - laiva -systeemeillä Lappeenrannasta. Naapuri oli käynyt parisen viikkoa sitten laiva - laiva-reissulla ja tykkäsi. Eikä ollut ryypännyt. Kaikilla tuntuu olevan käsitys edelleenkin, että sinne mennään votkan voimaa hakemaa, mutta se ei pidä paikkaansa. Toki ryhmämatkalla aina joku viinamäen mies on mukana.

Olen käynyt Viipurissa omalla autolla, junalla ja ryhmämatkalla (linja-auto). Sieltä löytyy historian havinaa, joten todennäköisesti käväsen tänä kesänä uudelleen. Aika kätevä keino on mennä aamujunalla ja tulla iltajunalla pois. Rajamuodollisuudet hoituvat junassa ja samalla jo matkalla määränpäähän.