Mitkä ovat Viipurin nähtävyydet? Missä kannattaa käydä.

Avainsanat: viipurin nähtävyydet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.06.2010 - 08:12

Mielikuvitusmatkallani Viipuriin tutustuisin sen keskiaikaiseen Viipurin linnaan, jonka rakentaminen aloitettiin jo vuonna 1293. Vanhoja jäänteitä Viipurin muurista etsisin, ja hiukopalalla poikkeaisin
Pyöreän tornin ravintolassa, joka sekin on toiminut 1923 lähtien.
Muistojen puutarhaan menisin Monrepos`n puistoon, voisin kyllä pettyäkin, ehkä se ei olisi siinä loitossa kuin entisajan kuvissa ja Annikki Tähden laulamassa Muistojen Monrepos`issa.
Mielikuvitusmatkaltani palaisin todellisuuteen ja poikkeaisin Primoskin tunnetaan Koivistona,
Venäjän kylän lastenkotiin, jossa tapaisin kummilapseni Valeran.
Tässä yhdistyisi mielikuvitus ja todellisuus, jäisi muistoja mieltä lämmittämään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 19:58

Viipurin kuuluisin nähtävyys on Viipurin linna
Viipurin "automuseo".

(Huomio! 08.02.2010 suljetaan silta Saimenski-kanavan yli. Sillan remontti alkaa 8. helmikuuta ja loppuu 1. joulukuuta 2010. Valitse oikea tie Viipuriin! )

Lähteet:
www.rus-tourist.ru/suom/sviipur.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 20:46

Mon Reposin puistoa ja Viipurinlinaa kehui edesmennyt isäni aikanaan kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 22:43

Pyöreän tornin hämärässä syömässä, sekä rautatieaseman WC ssä. Siinä tärkeimmät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 01:00

Jos kiinnostaa, niin lähinnä kurjuutta, rappiota, rikollisuutta, turvattomuutta, on kyllä jotain vanhoja jäänteitä entisestä loistosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 11:02

huh miten täällä napsussa onkin nekatiivissii palauttei .. taidan olla koko suomensta ainut joka sai sieltäkin reisusta positiiviset fiilikset .. tuolla jo keroinkin missä kävin .. kyllä siellä just se viipurinlinna olli liikuttava paikka .. pyöreässätornissa käytiin kahvilla ja se on kyllä aikas tyyrispaikka ...rautatieaseman wc ei käytetty .. mutta muuten siellä poikettiin ja se neste .. siellä oli todella hyvät juhlamokka kahvit kokemus sekin... siellä viipurissa .. kauppoja siellä on jos jonkin moisia ja ihan huippu muodikkaitakin pikkupuoteja , joissa hinnat sen mukaiset ..en sitä viipuria pidän sen kummosempana paikka , kuin viroakaan... onhan sieläkin ränsitynyttä , kunhan menee pois sieltä vanhastakaupungista .. jot suosittelen kyllä oman kokemuksenn perusteella vaikka muut ovatkin eri mieltä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 00:46

Mikäli hygienia kiinnostaa niin ehdottomasti kauppahallissa. Ota pyykkipoika mukaan varmuudeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 07:33

Wiki vastaa näin:
fi.wikipedia.org/wiki/Viipur...yksi.C3.A4

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 10:21

Kait siellä se pyöreätorni ja kauppahalli,olen niistä kuullut itse en ole käynyt.Onhan viipuri Karjalaisten kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 15:25

Viipurin linna, Pyöreä torni, Aalto-kirjasto, siinäpä ne. En tiedä millaisessa kunnossa Monrepos on.