Prahan kävijät: kannattaako vaihtaa Suomessa jo rahaa?

Avainsanat: euro koruna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.06.2010 - 07:22

Minä ainakin vaihtaisin pienen määrän kotimaassa, on sitten heti maanrahaa käytössä jos sitä tarvitsee ennen kuin löytyy ensimmäinen rahanvaihtopiste.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 17:01

Kyllä minä varmuuden vuoksi vaihtaisin on sitten vaintikurssi Suomessa parempi tai kuonompi kin Prahassa. Varma on aina varmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 17:17

nykysellään sillä ei ole juurikaan väliä, valuutta vaihtuu sujuvasti kummassakin päässä
(menneitä ovat ne pimeän valuuttapörssin ajat)

normaali turistireissun aikana kuluvassa rahamäärässä ei mahdollinen pieni ero vaihtokursseissa merkitse käytännössä yhtään mitään

Forexista sellainen noin summa vaihtoon ja vähän varaeuroja lompsan lokeroon ja tietysti hyvä muistaa että lähes kaikki kortit kelpaavat ...

Hezký výlet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 17:49

En vaihda nykyään Suomessa rahaa...aina vasta määränpäässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 18:49

repäisen seinästä fyffee, päivän kurssi kulloinkin.
tai maksan kortilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 19:14

no - mä vaihdoin siellä. on "virallista" vaihtokojua ja sitten vähemmän luottamusta herättävää. tietysti voi aina nostaa visalla rahaa - silloin saa mitä tilaa, tietty maksaa hieman tuo.
korttimaksu on aina näpsäkkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 08:38

Vaihtaisin itse Suomessa eli Forexissa. Näin teen poikkeuksetat aina kun vaihtaa pitää, mataksilijan ja työmatkalaisen tarvitsema rahamäärä on aika pieni joten ero ei merkkaa paljoa eli se jos paikanpäällä eurolla olisikin parempi kurssi, ei merkitystä. Rahanvaihtopisteiden ja pankkien etsintä kohdepaikakkunnalla, aukioloajat ja muut saattavat olla etsinnän takana.
Luottokortteja kannattaa käyttää "varmoissa" paikoissa.