Huomenta napsulaiset. Sataako muualla, kuin meillä? Mitä ruuaksi tänään?

Lisätty: 12.06.2010 - 09:27

Vettä tulee reippaanlaisesti. Toisaalta hyvä, kun ei tarvitse rueta kastelemaan. Alan tekemään täytekakkua sadepäivän iloksi. Tervetuloa kakkukahveille. Muuten meillä syödään kevyttä kesäruokaa elikä kesäkeittoa. Lämpöisiä ajatuksia ja halauksia kaikille.

Avainsanat: sää ruoka juoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 10:44

Olen nyt Suomenniemellä. Nyt juuri ei sada mutta tuuli on sitäkin kovempi. Eiköhän tuota vettä tule taas kaatamalla kuten eilenkin. Kevyt kesäruoka on hernekeitto jaa ammutee on jo nautittu. Paremmin nukuttaa kun kotona. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Lisätty: 12.06.2010 - 10:47

Ps. onko se kesäkeitto niin kevyttä että kuumaa vettä kukkalautaselta?

Kysyjän kommentti

Kiitokset kaikille vastanneille. Kovin olis kevyttä kesäruokaa tuo mainitsemasi...pikkuisen tukevampaa täytyy olla, että jaksaa kesästä naatiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 09:59

hyvää humenta .. tääläkin satelee , mutta se ei menoa haittaa... ruaksi teen spagettiluhavuokaa , eilistä jämistä , kun oli spagettia ja murusoosi , nyt spagetit pieniksi ja soosi vuokaan päälle paljon juustoa ja uuniin , näin on taas uusi ruokalaji valmis ... päivänsäteen eli mummin kullan herkkua ja jälkkäriski mansikka, vadelmakermakakkua ..., jonka me yhdessä päivänsäteen kanssa väsäsimme ja sitäkin jäi eilisestä .. jotta meillä on nyt tänään rääpiäispäivä ...mutta kohta turkkussee .. katsomaan kaupungin vilinää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.06.2010 - 10:55

Huomenta, sataa sataa ropisee, tilitilitom jne.
Haukifileet otin juuri pakkasesta. Teen siitä lastuja jotka pyöräytän mausteisessa venhäjauhosssa ja sitten paistan pannulla. Pottuja ja porkkanoita lisäksi. Jälkiruuaksi raparperipiirakkaa ja kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 11:00

Sataa tihnuttaa Keuruullakin, yöllä on oikein kovasti pudottanut vettä.
En ole vielä ulos päässyt, mutta jattelen laitaa sadeviitan päälleni ja potkaista tuonnne ulkomaisemiin.
Minulla on nyt uusi hieno kaara, käy rukiilla, eikä vie juomiseksi kuin vettä.
Minäkin kaivoin kaapistani itsetehtyjä kalapihviä tälle päivälle.
On se niin kivaa toisaalta kun ei tarvitse ajatella kuin omaa pötsiä ja pistellä suuhun milloin haluaa.

Timpalla oli hyvä kesäkeitto-ohje, mutta voisihan siinä liottaa vaikka narussa hernettä, ettei luule
lihakittoa syövänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 14:15

Kyllä sataa.. Ja meillä syödään kotimaisia uusia perunoita ja grillattuja broitsun rintafileitä ja kaali,tomaatti,kurkku,fetajuusto,oliivi salaattia ja leipää ja tietysti uutta sipulia ja silliä perunoiden kaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 14:58

Huomenta Mariaana! Eilen hehkutin hellettä, tänään sataa kaatamalla. Sisällä täällä ollaan kun uloskaan ei ole asiaa. Jotain hyvää ruokaa laitan tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 15:22

aamulla satoi mutta aamupäivän aikana poutaantui, tosi reipas tuuli repii vihdan ainekset koivuista, ei tarvitse muuta kuin niputtaa ....

kun ei sinne merellekkään päässyt, niin pitänee osallistua Helsinkipäivän viettoon grillaamalla Chef Wotkinsin Sörkan prinsessaa tai Sörkan grilleriä ja ryystämällä Stadin panimon Mocca Stout ia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 20:57

Kiitos kutsusta! Täytekakun sijaan söin kuitenkin kanapastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2010 - 15:21

Lasagnea tuli tehtyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 09:05

Sade ei vaikuta ruokaan jota valmistetaan sateisena päivänä. Meillä oli sunnuntaina paistettua kuhaa pääruokana, lauantaína naapuri tarjosi maalla lounaan.