Minne menninkäinen haluaisi viedä päivänsäteen?

Onko sinulla oma menninkäinen tai päivänsäde.

Avainsanat: päivänsäde ja menninkäinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2010 - 10:49

Minun Menninkäisen ja Päivänsäteen tarina ei ole yhtä onnellinen kuin Teidän jokaisen.
Mutta minullakin on toivo, saattaa päivänsäteeni vielä siihen pieneen kotiluolaan, minne hän kuuluu.
Tasan 40 vuotta 19.6.70 oli juhannusaatto ja sain kokea oman nuorimmaisen lapseni syntymäihmeen ja niiden kirkkaat katseet, jotak kuvastivat jotain suurempaa äidin mielessä.
Soile tyttö kulki koulutiensä tavallisen lapsen tavoin. Oli lahjakas ja aloitti 10 peruskoulun päästötodistuksella Herttonimen lukiossa, mutta se satujen paha Susi-hukka oli vaanimassa
lastani ja kovien monien keskustelujen jälkeen annoin hänen lopettaa koulunsa ensimmäiseen vuoteen.elämään hänelle tuli alkoholi huumeiden kokeilu ja sitä myöten alas vajoaminen.
Siinä Äiti ja Isä Mennikäisen sydän särkyi, isä kuoli 1993 ja jäin tämän päivänsäteeni kanssa yksin, tosin 2 tytärtäni olivat jo pois kotoa. Huumeet jäivät kahden kerran kokeiluun, mutta alkoholi ja huono seura ei. Syntyi kaksi lasta hänellekin, jotka elämänolosuhteiden vuoksi joutuivat sijaiskotiin.Mummona olen hyvin rakas heille. alkoholi on luurensa kietonut hänen elämäänsä, vankilareissuja ei ole kuitenkaan tullut. Koti oli tavallinen kristitty koti, kuten suomalaiset kodit ovat.
Ja nyt olen jo vanha menninkäinen, mutta haluaisin pienelle eksyneelle päivänsäteelle näyttää
tien, joka johtaa sinne kotiluolaan. Ovi on aina avoinna, tässä kohdassa tunnen, että rakkaus ei kuole koskaan. Elän joka päivä uuden odotuksessa, sillä mennikäisellä on vielä jotain odotettavaa.
En odota uutta suurta rakkautta, minulla on rakkaus lapsiini ja Jumalaan.
Mutta kun tämä 19..6.1970 päivä on jäänyt ikimuistoisena mieleeni, niin sopinee menninkäisenä
vielä muistella, laulun Menninkäinenkin halusi näyttää kotitien Päivänsäteelleen.

Lähteet:
omat ajatukseni

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2010 - 21:03

mumin yksi päivänsäde kiikkuu tuossa kiikutuolissa ja just totesin miten pitkä tyttö hän jo onkaan, kun muistan sen pienen tytöntyllerön ,joka hetki sit ei täyttänyt edes tuota istuinta siitä kiikustuolista ....niin se aika kuluu , et perässä ei kerkee ja tuo isomman kokinen menninkäinen uinuu tuos soffal raskaan työn jälkeen...jotta täällä ovat menninkäiset ,kuin päivänsäteetkin...:) ja mummi niin onnessaan ...noista rakkaistaan....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2010 - 21:13

Ei muistuta kumpaakaan, mutta kotiluolaan olisi halunnut viedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 21:36

Menninkäinen vie tän päivänsäteen parin viikon päästä Prahaan juhannusta juhlimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 21:50

Taisipa olla kotiluola

Lisätty: 11.06.2010 - 21:52

Onpa noita 3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 21:56

Kotiluonaan näytän sulle tien.... Tänään kävimme katselemassa uutta luolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 22:04

Rautavaara:

"Jää kanssani, niin kotiluolaan näytän sulle tien,
ja sinut armaakseni vien!"

Yö:

"Käy kanssani, niin kotiluolaan näytän sulle tien
ja sinut armaakseni vien!"

(muitakin versioita löytyy)

- löytyyhän noita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 00:18

Onhan nuo lastenlapset oikeita päivänsäteitä. Kahden kanssa olen jo kerinnyt onkireissun tekemään (kumpikin yksinään). Kyllä ne muutkin vielä tänä kesänä viedään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 21:00

Oma lapseni on minun päivänsäteeni ja on vielä sen verran nuorikin, että täällä kotiluolassamme asustaa.