Oletkos koskaan matkoillasi joutunut ihmettelemään mitä opaste-, kielto- tai joku muu kyltti oikeasti tarkoittaa ?

minulle sellaista on sattunut muutaman kerran, tässä yksi esimerkki Tokiosta

valperi.blogspot.com/2007/02...crash.html

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2010 - 17:09

joskus menee sormi suuhun .... kuten esimerkiksi tässä tapauksessa

www.aijaa.com/v.php?i=6337939.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.06.2010 - 22:32

Italiassa autoillessa on tienvarressa kylttejä; www.allensnook.com/cms/wp-co..._massi.jpg

Ja tämä; www.tekniikanmaailma.fi/uuti...ennemerkki

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 22:43

Espanjassa ihmettelin sellaista missä oli torvenkuva ja viiva päällä. Ilmeisesti ei saanut töötöttää sen merkin vaikutusalueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 23:35

Valpperilla hyviä kuvia .. ja hauskoja juttuja .... no meille kävi joskus muutaman kymmen ja kiloo sitten niin, kun oltiin kosinsaarella , niin nippu kirjoitettuja kortteja lensi roskiin, kun siellä oli oranssit roskikset saman näköiset , kuin meitin postilaatikot .. siis ne joihin voi kirjeet tiputtaa ... oltiin sit jo pitkään tepasteltu jo useinpiakin korteleita , kun hokasin kysyä isännältä , et mihin sä ne kortit tiuputit .. siinä hän sit näytti samanlaista laatikkoa jossa oli kyllä merkki .. roskia ... noo .. eipäs niitä sit etsittykkään, kun ei hän muistanut mikähän postilaatikko tai niin sikäläinen roskis se sit olikaan.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 23:49

Suurimmat ihmettelyn aiheet minulle aiheutti Nokian navigaattoripuhelin Malagassa, Fuengirolassa ja Gibraltarilla.
Olisi ajattanut vastavirtaan, parkkihalliin, kerrostalon seinän läpi ja ylipäätään umpikujiin. Vähältä piti, että uusi laite ei lentänyt ikkunasta mereen, mutta kun samalla olisi mennyt puhelinkin. Arvaamalla pääsi paljon paremmin määränpäähän. Moottoritiet ja isommat kadut se jotenkuten tunsi, mutta pikkukadut täysin ulalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 10:08

Kreikassa oli 100 km:n tuntinopeus merkitty tielle, jossa neljäkymppiäkin oli tien kapeuden ja muun kunnon huomioon ottaen ihan liikaa. Ja vieläpä navigaattorikin vaan koetti ohjata meitä tälle tielle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 10:40

Kreikassa kyllä, aika monessa paikkaa on vain kreikankielistä tekstiä paikannimissä. No, sen verran on tullut kieltä opeteltua että osaa tulkita. Manner-Kreikassa aikoinaan ei ollut "selkokielistä" opastetta missään, nyt ovat yleistyneet siellä missä oletetaan myös vierasmaalaisia liikkuvan. Joskus niiden liikennemerkitkin ovat hämmästyttäviä aiheiltaan.
Navigaattori auttaa huimasti nykyään.