Onko sinulla tai läheiselläsi riippuvuusongelma?

www.iltasanomat.fi/hyvaolo/t...id=2181592

Lisätty: 09.06.2010 - 23:04

Itse asiassa kahvinjuonti voi vähentää riippuvuutta. =)
www.tohtori.fi/?page=4031888...id=6600150

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.06.2010 - 00:06

Riippuu tai roikkuu,mutta minust kahvi on hyvää,mutta sen pitää olla tummaa paahtoa(rasnkal.espanjal.tai italial.kahvia)ja sekin vielä,että minust myös aamukahvi nimenomaan piristää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2010 - 22:52

höhööh ... mulle ainakin kahvihammas kolottaa niin , et on pakko sitä kuppi ja pari sekä muutama lisääkin saada ja auttaa selkeesti piristymään ...päänsärkyynkin joskus... ja olen kafferiipuvainen jolain tappaa ... selkeesti vielä aika pitkälti kellonkin mukkaa .. et kaffepaussit ovat peräisin tuolt oravanpyörä ajoilta ja seuraavat nytkin ...tavallaan . :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 23:10

Olen aina itseni kohdalla sanonut ,että jotkut ovat alkoholisteja minä olen kahviholisti.Se pitää paikkaansa.Minusta piristys on pelkkää lumetta. Terveysvaikutteet myös.Kahvilla vaan on niin suuri markkina talous ,kukaan ei uskalla puuttua oikein mihinkään.Meni kauan tupakan terveysvaikutteista.Nyt on tultu aika pitkälle sen suhteen.
Kahvin kanssa lotratessa menee happo- emäs tasapaino ihan sekaisin.Tulee närästytä .
Osteoporoosi haurastuttaa luita kun hapan syö sisältä päin.Koitat lopettaa niin on kovat vieroitusoireet.Sen jokainen voi itse kokeilemalla todeta.Monella on pelkkä kahvi päivittäinen juoma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 23:21

No,olen koukussa facebookiin ja rakkaani ratkaisee kryptoja....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 23:26

Vaimolla riippuu ja minulla roikkuu, eikä kahvi auta ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 00:34

Kahvi on hyvää, joten koukussa ollaan. Koffeeholistiksi tunnustaudun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 00:53

Kahviholisti kyllä olen, päivä ei edes ala jollei kahvia saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 02:06

Minä sen tunnustan. Olen riippuvainen mamman onnellisuuden tilasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 08:24

Aamulla kupillinen kahvia, se riittää. En ole riippuvainen kahvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 08:56

Joskus, mutta hyvin harvoin voin unohtaa juoda kahvia koko päivänä. Toisinaan taas menee monta kupillista. Riippuvaisuussuhde syntyy Italiassa - siellä tulee juotua kahvia aivan mielettömät määrät päivän mittaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 09:18

Olen riippuvainen kirjoista. Levottomuus iskee, jos ei ole yhtään kirjaa odottamassa kun edellinen on lopuillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 10:30

Eipä ole riippuvuusongelmia sillä en ole koukussa edes kahviin. Jouduin muutama vuosi sitten töissäni joka päivä juomaan asiakkaitteni kotona käydessäni niin monia kahvikupillisia , että kun se ruljanssi vihdoin loppui en ole sen jälkeen halunnut nauttia kupia paria enempää päivässä. En myöskään tunne ketään jolla olisi riippuvuusongelma ja vaikeuksia hallita jotain himoaan oikealla tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 12:09

Kyllä kahvia pitää aina olla saatavilla, ukolle myös öisin. Päänsärky tulee jos koko päivänä ei kahvia saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 13:46

Kyllä minulla on lääke riippuvaisuus ja kahvi riippuvaisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 19:25

Kaverilani oli se ikävn riipuvuus ongelma joka meni pian ohi kun sotkeentui naruhin vaalitettavasti :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 22:29

Kyllähän nuo ryntäät tahtovat riippua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2010 - 21:10

No, jopa oli raitista porukkaa, ei yhtään "korpikuusen kyyneleiden " himoa.
Minulla meinasi olla joskus konjakkihimo, mutta onneksi se kaikkosi minusta.
Kahvia en himoitse juon kupillisen päivässä, sätkähommista olen pysynyt niin ikään erossa.
Nyt ei ole riippuvuutta enään, muuhun kuin siihen missä roikun. Kaksilahkeiset ovat pysyneet niin kaukana, ettei ole himo päässyt yllättämään. Se voiskin kauheata olla, se rakkavuuden taati.