Miksi hillosokeri maksaa niin paljon?

makeaa

Avainsanat: glukoa vai fruktoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2008 - 06:01

siinä on sälöntä aineet mukana,ja se on erikoissokeri,ehkä sitä myydään vähän niin hitakilpailu ei pure siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2008 - 07:23

Koska se on erikoissokeri,sisältää säilöntä aineet.Mutta kannatta käyttää.Tuote on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:28

Kun tuotanto ja markkinointi keskittyy muutamiin harvoihin käsiin, niin aito hintakilpailu puuttuu ja kohonneet tuotantokustannukset voidaan siirtää suoraan kuluttajan maksettaviksi. Ei tarvitse valmistajan tinkiä omasta voittomarginaalistaan (ja omistajien osingoista) tippaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 16:22

Jos sokeri on nyt ihan lähiviikkoina kallistunut, syynä saattaa olla Suomen Sokerin Kirkkonummen tehtaan palo. Tulipalon ansiosta kaupoissamme myydään tulevina kuukausina vain ulkomailta tuotua sokeria, joka tietysti tuontikulujensa ansiosta on kotimaista sokeria kalliimpaa.

Lähteet:
www.mtv3.fi/uutiset/arkisto..../08/124122

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 18:27

Sisältää erityisiä säilöntäaineita, mutta kannattaa silti käyttää. Säästä vaikka jossain muussa asiassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 07:13

Ehkä siksi sitä myydään niin kalliilla rahalla,ku siinä on jotai aineita. Ja se on varmaan sellaista hywää sokerii,vaikka on makeaa... En oikein ymmärtäny tätä kysymystä,mut eiköhän se saa selville,eli se hillosokeri jutun :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2008 - 10:34

"Tulipalon ansiosta kaupoissamme myydään tulevina kuukausina vain ulkomailta tuotua sokeria, joka tietysti tuontikulujensa ansiosta on kotimaista sokeria kalliimpaa."

Pieni oikaisu, tuontisokeri on kotimaista halvempaa. Ei kai sitä hullukaan ostaisi ulkomaalaista jos kotimaista saisi halvemmalla?

Lähteet:
global.finland.fi/public/def...ture=fi-FI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 15:42

jos marjat on ilmasia niin pitäähän se jollain konstilla saada hilloon hintaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 17:44

Kymmenen vuotta sitten kauppoihin tullut hillosokeri on löytänyt tiensä kuluttajien suosioon. Sen avulla marjoista syntyy hillo vähemmällä sokerilla. Kun Anna Olsson neuvoi Kotiruoka-kirjassaan vuodelta 1926 käyttämään vadelma- tai viinimarjahilloon 2 kiloa marjoja ja 2 kiloa sokeria, opastetaan Marttojen neuvonnassa käyttämään hillosokeria vain yksi kilo samaan marjamäärään.

- Mansikoita hillotessa riittää 600 - 800 grammaa hillosokeria. Hilloja tehtäessä voidaan käyttää karrageenia sisältävää hyytelöimisainetta, joka kiinteyttää vähemmälläkin sokerimäärällä keitetyn hillon.

Eli, jos hillosokeria tarvitsee käyttää vain noin puolet mitä joutuisi käyttämään ns. tavallista sokeria, niin hinta ei mielestäin oo sitten kallis hillosokerille...kom sii, kom saa......?

Lähteet:
elisa.net/uutiset/ruoka/?id=3642