Mihin paikkaan haluaisit/toivoisit voivasi kotimaassamme matkustaa ja miksi?

Oletko käynyt siellä ko. paikassa, jos niin kehua saa, jos et niin miksi haluaisit juuri sinne ?

Mitenkä itselläsi muuten, vetääkö veri mieluimmin ulkomaille, vain onko kotimaassa vielä sellasia alueita, joita haluaisit tutkailla ja joihin tutustua?

Avainsanat: kotimaa matkailu ulkomaat tutustuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 23:14

Jonnekkin Lappiin, kuten Kilpisjärvelle tai Haltille. Varmasti Suomesta löytyy kauniita paikkoja, jotka haluaisin nähdä. Tuntuu vaan kotimaanmatkailu olevan niin kallista, että samalla hinnalla tekisi jo ulkomaanreissunkin. Suomessa siis kiehtoo kaunis luonto, kun taas ulkomailla luonnon lisäksi vieras kulttuuri ja tietysti lämpimämpi ilmasto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 21:29

Uuuulkomaille jonnekki lämpimään,nyt ku alkaa jo olla vähän viileemmät ilmat.
Muuten kotimaassa haluaisin sinne lapin puoleen vaikka siellä on luultavasti kylmempi ( :

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 21:34

Juuri nyt, Ahvenanmaalle / saaristomerelle haukia narraamaan, sopivan viileät ja kosteat päivät niin osaa nauttia illat saunamökin lämpimissä.

Lisätty: 02.09.2008 - 07:30

oikeastaan paras aika on vasta parin viikon päästä, mutta olipa jotenkin niin syksyinen olo että tämä tuli mieleen. Jokavuotinen haave, vain harvoin ollut mahdollisuus toteuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 21:57

pyhälle ois varmaan kiva mennä, olen ainakin kehuja kuullut paikasta tosta. ja tuonne itäänpäinkin on kiva kulkoo. oltiin kerran pöylinniemen leirintäalueella, siis semmosessa jossa on pikku mökei ja voi myös telttailla tahi asuntovaunuilla. on kiva etsiskellä mahdollisia nähtävyyksiä tai uimapaikkoja tai ihan mitä vain päähän pälkähtää etsiä. ajella vain pitkin poikin suomea ja leiriytyä edellämainituin tavoin. muilla mailla vierahillakin on kiva matkustella, tulee vain harvoin matkusteltuun, nuin kerran kahes - kolmes vuues vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 00:21

Lappiin ruskaa,ruskaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:24

Haluaisin päästä Lappiin.Olen kuullut niin paljon "Lapin lumosta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 16:19

Lähtisin mielelläni Tampereelle, se on paikka johon en kyllästy koskaan. Siellä asuvien sukulaisten ansiosta olen vieraillut kaupungissa ainakin parikymmentä kertaa, mutta aina löytyy jotain uutta nähtävää. Ja jos kotimaan ja ulkomaiden väliltä pitäisi valita, niin ehdottomasti tuo jälkimmäinen. Suomi tuntuu nykyään niin kovin pieneltä, koko maapallolta sen sijaan eivät uudet jännät kohteet lopu kesken vaikka matkustelisi oikein urakalla. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 18:41

Helsinkiin ystäväni kanssa, tai Lappiin serkkujeni luo. Lappi oli niin kaunis paikka, rauhallinen, hiljainen, luonnon läheinen paikka. Tunturit ovat ihania! Suosittelen lämpimästi kaikille, luonnon läheisille ihmisille. Kävin yhtenä aika kylmänä kesänä siellä, ja tunturille kavutessa pääsimme menemään lumisotaa rinteissä! Eli kannattaa ottaa vaatteita mukaan, jos sinne lähtee. Olimme siellä juuri silloin, kun ei ollut mitään mäkäräisiä hyttysiä ym. muuta hyenteisä, eli oli mukavaa. ;)

Ulkomailla kävisin ehkä miamissa, floridassa, tai jossain muussa lämpimässä aurinkomaassa jossa olisi paljon kauooja ;D
Tai Ruotsissa, Englannssa, Saksassa, Intiassa Austraaliassa ym. paikassa jossa on sukulaisiani tai ystäviäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 22:14

Saariselälle Tievatupaan. Tuli helsingintytön käytyä riparileiri Lapin maisemissa 30 vuotta sitten. Voisi lähteä verestämään hyviä muistoja...jos paikan päällä muistais vaikka vähän enemmän.