Muistatkos missä on tapahtunut Suomen tuhoisin tulipalo, joka vaati eniten ihmisuhreja?

Palo tapahtui 22.4.1966.

Avainsanat: eniten ihmisuhreja vaatinut tulipalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 22:46

Lapuan patruunatehtaan räjähdys on yksi Suomen rauhanajan historian tuhoisimmista onnettomuuksista. Se tapahtui 13. huhtikuuta 1976 Lapualla kello 7:43. Turmassa kuoli 40 ja loukkaantui 60 henkilöä. Lähes kaikki menehtyneet olivat naisia ja useimmat heistä perheellisiä, jotka jättivät jälkeensä suuren määrän orpoja. Onnettomuuden keskuspaikkana olleessa lataamossa työskenteli räjähdyksen sattuessa 50 henkeä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 21:33

Se oli Lapinlahdella ja tuli tuhosi mielisairasosaton. Kuolleita oli 31.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 22:43

Kyl mää vaa ole sitä mielt, et Turu palo se ol. Syyskuus 1827. Loukkaatunei ol parisata ja kuollei ol 27. Taloi sillo ol Turus 1126, joist palo 780. Turkulaisist 11000 jäi ilma kotti. Parikymment tuntti se palo roihus ja tuhos nii paljo, ettei jääny ko neljäs osa paikalles. Olis tääl nykyäki paljo poltettava. Nii ku toi Myllysilt, mut perskuta ku se ei pala. Et sillai mä funtera täl kertta.

Lisätty: 09.06.2010 - 07:18

Viel mu mielen juojahti, et siihe aikka ol pal simmosiiki, jot ei laskettu ihmisiks. Niitäki varma kuol montaki muitte lisäks.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 23:39

kyl määki sanoisis et turupalo ...vaix palo se porvooki , ko emäntä alko kalakeittoo keittelee talkooväel ja kipinät lens savupiipust vaa ja syttytti pärekatot palamaan ...ja sillo oli tulenteko porvoos ankarasti kieletty ...mut kuka kunnon emäntä ny moissii uskoo , ko talkooväki on kuiteski näläs ja ruokittava.... en ny kyl men sanomaa kui mont ihmist siel sillo sit kuoli ..ja noit vuoslukui saa sit iha ite jokane googfetta ....

Lähteet:
tämä juttu on ihan omin korvin kuultu.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 21:40

Lapinlahdella.