Huomenta napsulaiset. Valperi kyseli eilen niistä unista. Muistatko millaista unta näit viime yönä?

Itse näin unta Lapista. Kolmannen kerran jo ja saalis sen kun suurenee. Löysin hyvän kultapaikan ja suurissa kivissä oli myöskin rubiineja. Sitä kultaa oli niin paljon, että tilasin Savosta kuorma-auton hakemaan...onpas nyt hyvä katsoa miten sen ensisyksyn kultahomman kanssa käy.

Lisätty: 08.06.2010 - 10:22

Tekisi mieleni "tulkita" muutama uni...varsinkin noista tynnyreistä, mutta enpä taida uskaltaa. Itse varmaankin näen kultaunia sen vuoksi koska olen köyhä ja haluaisin rahaa sen verran, että voisin toteuttaa haaveeni.

Avainsanat: maailma uni rikas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 09:04

Huomenta vaan,

johtuisikohan siitä että asiasta tuli eilen puhuttua, viime yön vietin taas siellä tynnyrivarastolla josta on ollut joskus aikaisemminkin puhetta

uutena piirteenä oli varpaiden jääminen sen tynnyrikasan alle (potkaisin toissapäivänä pollariin niin että ukkovarpan kynsi meni mustaksi)

valperi-ontheroad.blogspot.c...ainen.html

- oli ihan mukava herätä 'levähtämään' vaikka aamu täällä Hesassa onkin pilvinen ja kolea -

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Varo vieriviä tynnyreitä.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 08:51

Ikävä kyllä en muista. Nukuin niin sikeästi etten muista edes sitä, näinkö unta lainkaan. Tosin väitetään, että ihminen näkee joka yö unia vaikka muuta väittäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 09:23

Minulla ei paljon unennäkyjä ole. Voisihan niitäkin joskus katsella. Valohan minulla palaa yöllä. Jos sattuisi näkemään unia olisi parempi katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 09:41

Mariaana se vasta rahasampo unia näkee.Minä en valitettavasti unia näe vaikka joskus katselisinkin niitä mielelläni. Jotain oikein hempeitä.Viime yö meni yskiessä ja hikoillessa, yöpaita märkänä.En ole koskaan hikoillut niin paljoa kun tämän flunssan aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:16

Muistan kuin muistankin viimeöisen uneni. Olin siinä satamaan ankuroituneessa ruotsinlaivassa ja erilaisten tapahtumien jälkeen lähdin etsimään hyttiäni käytyäni sitä ennen laivalta satamalaiturilla. Tuota hyttiä en meinannut löytää sitten millään. Ne ihmiset joiden kanssa laivalla olin eivät toisiaan todellisuudessa tunne, unessa kylläkin. Sen mitä tämä uni kertoo voisi varmaan selvittää unikirjoista, mutta eipä minua kiinnosta. Ottakoon joku toinen siitä selvää jos haluaa. Näen tätä ja muutamaa erityyppistä unta usein vuorotellen. Senkin miksi näen muutamia eri unia vuorotellen melkoisen usein voisi varmaan selvittää unikirjoista, mutta en sitäkään halua tehdä, laiska kun tässä suhteessa olen.Tehköön senkin puolestani joku muu jos haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:22

Niin ihanaa unta näin ,toivon että jakuisi veilä kun elän...voihan sitä ihanaa elämää...mitä unessa näin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:26

Huomenta Mariaana,muistan hiukan,mutta koko (aamu)yön oli pakofiiliksiä unimaailmassa,hetken hereillä,mutta samat fiilarit jatkui...pakenin ja pakenin,mitä,ketä ja miksi?Ei harmainta muistikuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:45

nyt sit taisin nähdä haaveunia enenmäkseen .. kun ensin kukuin napsussa puoleenyöhön, sit menin petiin lukemaan lehtiä ja hups kelo olikin jop 2, 30 noin ... eikun kierimään.. pyörimään ja mylläämään sängys , kun unimasaa venttasin.. eipä tulut masa treffeille ryökäle .. minne sit jäi hiekkasäkkeineen ... no koht päikäreille , kuhan käyn kaupassa ja laitan murua rinnanalle , niin eiköhän sit nukuta ... kerron sit jos nään jotain unia ...hyvää ja pirteää tiistaipäivää napsulaisille :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 12:09

Viime yö jäi sen verran lyhyeksi, että en ehtinyt unia katselemaan.
Jos saan nukkua pitkään, niin silloin ennen heräämistä näen jokseenkin normaalia elämää muistuttavia unia, yleensä varsin mukavia tapahtumia, jotka kyllä muistan hyvin. Sama uni ei ole toistunut koskaan, kuten tuo Valperin tynnyripainajainen, joka on kyllä aika erikoinen juttu. Tulkinnoista en ymmärrä höykäsen pöläystä, enkä uskoisi, vaikka joku selostaisikin.
Taannoin ollessani todella kipeä pitkään, useita vuosia, niin en nähnyt unia lainkaan. Se oli aika kamalaa, eikä varmaan tee hyvää mielenterveydelle. Ensimmäiset painajaiset jakson jälkeen olivat enemmän kuin tervetulleita. Selvä merkki paranemisesta.
Nykyään näen painajaisia vain jos nukun käteni päällä tai muuten jotain paikkaa kolottaa. Nämä painajaiset ovat mietoja, jokin työ ei onnistu tai jotain särkyy
Vanhemmiten unet ovat neutralisoituneet kummastakin päästä. Enää ei herää hiestä märkänä painajaisesta, tai suuresti harmissaan, että niin ihana uni jäi kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 13:31

En vaikka miten muistelen, niin en muista. Liekö näin unia ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 15:43

Viime yön unet jäivät lyhyiksi, siksiköhän unimaakari ei käynyt näyttäytymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 18:25

Kauheessa flunssassa pelasin unissani spiderpasianssia. Flunssa oli todellista, spideri kuviteltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 19:09

herään AINA kesken unen - oli syy ja aika mikä tahansa. päivän mittaan ne unet hiukan kuin haalistuvat, aamulla hyvässäkin muistissa.
jos painostava tai muuten erikoinen uni -sen saattaa muistaa kauankin.
unista - onkohan mun elämä jotenkin junnahtanut paikoilleen? olen nähnyt viime aikoina liikaa uusintoja. siis unia jotka muistan nähneeni aiemminkin. vai onko unia tietty määrä per nokka - niitä pitää sitten vatkoa........

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 21:31

En nähnyt tuona yönä minkäänlaista unileffaa.