Onko pakkanen käynyt viime öinä asuinalueellanne?

Avainsanat: pakkanen kesällä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 08:32

Huomenta. Voi, että on se mokoma vieraillut. Mittari näytti -1,6°...joskus aamuyöstä. En ole uskaltanut vielä ulos mennä tarkastelemaan tuhoja. Onnelassa pitäisi olla kaikki kunnossa, kun siellä on lämmitin, mutta ulkona en peitellyt kaikkia taimia....jännitää, mutta kohta sen tietää.

Lisätty: 08.06.2010 - 10:25

Tuhot tarkastettu: joitain perunan lehtiä oli kylmä hipsinyt vaikka harson alla olivat. Yksi ja uusin alppiruusu latvastaan paleltunut mikä on ihme, mutta siinä olikin niin hennot uudet kasvut..en vain sitä arvellut peittää. Muut näyttäisivät selvinneen. Piippuköynnöksen muistin peitellä hyvin, kun sen kasvaminen tällä korkeudella on arveluttavaa..tai en tiedä. Sen näkee kesän myötä. Suolla en ole käynyt, mutta ilmeisesti lakkasato on menetetty.

Kysyjän kommentti

Kylmää on edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 07:28

Kanta-Häme ei ole ainakaan vielä vienyt taimia. Oli yhtenä aamuna kyllä ihan heinä valkoinen kahiseva.Mittari näytti korkeela mäellä 2 +4-5 aikoihin.Tästä pudotusta alavaan on aina noin 2-3+ astetta.Aika lähellä ainakin oltu.Kyllä jossan on jotan jäätynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 09:16

Viimeisen parin viikon aika on ollut kylmimmillään 4,6 astetta. Pakkasesta ei ole tietoakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:24

Pakkanen ei viimeyönä onneksi levittänyt hyistä viittaansa asuinseutumme ylle, eikä edes antanut jäisiä suudelmiaan luonnon vaivalla aikaansaamien kasvien varsille. Saamme siis täällä vielä iloita maiseman kauneudesta ilman, että sitä iloa olisivat musertamassa ruskeaksi muuttuneet luontoäidin kasvatuksen tulokset. Hyvä näin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 10:48

ei ainakaan keskiyöllä vielä ollut ... enkä usko et oli aamuyöstäkään ... täällä kallionpäällä se ei niin herkästi iskekkään , kun taas joskus naapuri tuolla alhaalla valittelee , et pakkanen purassut kasveihin....nyt en tiedä, kun en naapuurin törmännyt tänään vielä ...no eisen puoleen täällä heihin törmäilään aika harvoin... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 13:32

Ei ole pakkasherra vieraillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 14:22

Ei onneksi tullut yöksi pakkasta, vaikka illalla siltä näytti. varmuuden vuoksi heitin ahkeraliisojen päälle illalla pyyhkeet pakkaselta suojaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 18:18

Tietääkseni ei täälläpäin Kaakkois-Suomea mutta lähellä nollaa joten onhan se mahdollista että jossain alavalla paikall on ollut hiukan miinuksen puolella. Tuhoista ei ole kirjoiteltu ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 19:11

kyllä se kävi tässä joku päivä - en muista tarkkaan. mutta vahinkoa ei onneksi tehnyt. kasvihuone oli kondiksessa, samoin rappusilla olevat krassit ja runkoruusun alut. just hiukka härmää oli auton akkunoissa eli ei paljoakaan - ehkä just nollassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 21:30

Ei käynyt pakkanen meillä.