Rannalla ensimmäinen sorsapoikue.Mitä poikueita olette nähneet?

Avainsanat: sorsapoikue

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 20:58

Olen seurannut Telkkä perhettä perjantaista asti.

Kävelivät perjantaina kaupungin puiston kulmalta lintulammikolle asti, ja siellä nyt polskivat!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 12:15

Piha on täynnä räkätin poikasia ja yksi tekee uutta pesää olohuoneen ikkunan takana olevaan puuhun. Taitaa jo hautoa toista poikuetta? Katselemme tässä toisiamme silmiin parin metrin päästä.
Mökkireissulla joutsenen pesä näytti tyhjenneen, joten ovat lähteneet. Poikasia en päässyt näkemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 14:10

toos päivänä muutamana näin , kun meitin ottopoika = tuo tummempi kisuli .. tappoi kyynpoikasen ja siitä kiitokseksi hän sai ison kasan katkarapuja .. kyl on viisas poika tuo meitin ottopoika .. tietää , et tänne pihalle ei ole asiaa .. ei edes isommillakaan kyillä .. nekin hän tappaa ..jos vaan hollille sattuu ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 14:24

Sorsapoikueita olen minäkin nähnyt. Mökillä näin räksän pesän, jossa kaksi pikku räksää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 14:57

Tuossa rannassa on sorsapoikue joka vuosi. Nyttenkään ei tullut poikkeusta. Mustarastas on tehnyt pesänsä tikapuille ja hautoo uskollisesti. Ei viitsi häiritä kesken pesimistä. Poikasten lähdön jälkeen tikapuut käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 15:45

Mökillä kuului kyllä sellainen mekkala, että täytyy olla pikkulinnuilla poikaset. Muutamana vuonna lammellamme on ollut vesilintupoikueita.Viikonloppuna en nähnyt, mutta sen sijaan näin 6 joutsenta lentämässä lammen yli. Yhtenä kesäyönä joutsen laskeutui lammelle, kyllä oli kaunista katseltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 21:29

En ole vielä vesillä enkä mökillä ollut joten ei vielä havaintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 23:07

rastaiden pesintä on onnistunut näillä kulmilla erinomaisesti, niitä pyrstösulattomia toikkaroitsijoita pyöriin ympäri pusikoita ja emot paskovat päähän jos vähänkin liki yritää ...