jos suorittaa vartijan tutkinnon miten pitkä se on ja tarvitseeko lukion?

ja voiko siitä ylentyä johonkin isompi palkaaiseen ammattiin esim. poliisiksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 08:00

Vartijan ammattitutkinto-koulutus on avoin kaikille perusopetuksen oppimäärän suorittaneille tai vastaavat valmiudet omaaville. Koulutus soveltuu vartioimisliikkeissä jo työskenteleville, nuhteettoman taustan omaaville henkilöille.
Koulutuksen tavoitteena on vartijan ammattitutkinnon suorittaminen. Tutkinnon suorittaneella henkilöllä on valmiudet toimia vartioimisliikkeissä monipuolisissa vartiointitehtävissä.
www.amiedu.fi/KoulutuksetJaP...rse_id=246

Vartijan ammattitutkinnon osat ovat vartijan työn perusteet, pelastustieto, turvallisuustekniikka, kriisitilanteiden hallinta ja vartiointitoiminnan perusteet. Näiden lisäksi on suoritettava vähintään kaksi seuraavista osista: kuljetusturvallisuus, myymäläturvallisuus, valvomotoiminta, piirivartiointi ja hälytystehtävät, paikallisvartiointi, henkilöturvallisuus. Ammattitutkinto suoritetaan näytöin, yleensä tutkintoon valmistavan koulutuksen yhteydessä. Koulutukseen hakeudutaan suoraan oppilaitokseen. Vartijan ammattitutkinto on mahdollista suorittaa myös oppisopimuskoulutuksena.
www.opintoluotsi.fi/kysytyim...t/vartija/

www.poliisi.fi/poliisi/polii...a_2003.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 08:22

Peruskoulupohjalta pääsee koulutukseen. Sitä kautta ei poliisiksi tie aukene kuitenkaan koska on kyse ihan eri ammateista ja poliisikoulutukseen on tarkemmat kriteerit ja koulupohjavaatimukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 13:43

Vartijan ammattitutkinto-koulutus on avoin kaikille perusopetuksen oppimäärän suorittaneille tai vastaavat valmiudet omaaville. Ei vaadi lukiota pelkkä vartijan tutkinto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2010 - 17:45

Nuorempi tyttäreni on suorittanut turvallisuusvalvojan tutkinnon (3-v). On ylioppilas, tosin en ole kysynyt sitä onko se velvoite. Nyt on hakenut poliisikouluun. Kokeileppas näillä tiedoilla jostain hakukoneesta etsiä tarkempaa tietoa