Onko kukaan viherpeukalo-napsuista kasvattanut itse paprikaa tai chilejä? Hyviä vinkkejä kaivataan.

Makea paprika( hollantilainen) ja chilit ovat noin 10 cm taimia. Millaisiin rukkuihin, kuinka isoihin, lannoitus yms. ? Ekaa kertaa koetan kasvattaa niitä.

Avainsanat: paprika kasvatus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 18:31

Viime kesänä kasvatin suippopaprikoita parvekkeella. Muutama kypsyi valmiiksi asti. Chilipaprikoita olen kasvattanut jo monena vuonna. Joko parvekkeella tai sisällä kuten ruukkukasviakin. Nyt ovat jo kolmen sentin mittaisia vihreitä. Siemenet olen kuivattanut itse hedelmästä.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Hyvinhän nuo kasvavat...saa nähdä tuleeko satoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2010 - 17:18

Chiliä olen kasvattanut laittamalla aina yhden taimen pienehköön saviruukkuun. Ovat helppohoitoisia eli vain vettä juurelle ja sen lisäksi kauniita, kun keltaiset ja punaiset chilit saavat värinsä. maku niissä on yllättävän mieto. Paprikaa en ole itse kasvattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 19:41

Olen joskus kasvattanut molempia ja joku mätti.Muistaakseni tuli syksyllä ennen valmistumista jotain sairautta .Muuten kasvoivat ja teki hedelmää.Tartteeko kovin lämpöisen ilmavan paikan. Mustan mullan.Tasaisen kosteuden. Empäs osaa sanoo.Ainakin syssymmällä se lämmin olisi suotavaa että olisi tasainen.Uskon että onnistut kun olet trkkana.Lykkyä tykö mariaana.