jos asuu virossa ja on suomenkielissessä koulussa,niinkuinka kauan kestää oppia viron kieli? ( koulussa on myös viron opetusta !!?

Avainsanat: viro kieli jottai

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 15:32

Se johtuu tietenkin enimmäkseen sinusta,että kuin nopeasti opit,mutta ehkä n.3-9kk

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 21:06

olen kuullut sellasia juttuja,siis,juttuja,että iltasella menee ravintolaan virossa niin aamulla jo osaa viroa ???!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 23:15

ei kyllä osaa jo illalla. kuidas käsi käyb. Vaga hästi. Kuidas sulla itselläs käsi käyb heh heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:32

Se on niin samankaltainen kieli,kuin Suomi,joten sen oppii muutamassa kuukaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:44

auttavasti oppii hetkessä, tavallisista tilanteista selviämisen tasolle aika pian, parin kolmen kuukauden kuluttua rupattelu ja small talk sujuu ihan vaivatta. Siitä sitten eteenpäin sitten vaatiikin vähän opiskelua.

Itse olen huomannut että kun muiden päivittäisten harjoitusten lisäksi lueskelee sanoma- tms. lehtiä säännöllisesti (ei sanakirjan kanssa, aluksi ei tarvitse edes paljoa ymmärtää, senkun lukee), niin sitä kautta tarttuu lauseiden rakenne ihan itsestää ja sanavarastokin karttuu. Tämä koskee kieltä kuin kieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2008 - 10:14

kuis sosiaalinen oot, siitä se on kiinni