Laittakaapas tulemaan herkullisia piirakka ohjeita?

Avainsanat: reseptit kiertoon

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2010 - 21:47

Poro-sienipiirakka

200 g voita
5-6 dl ruisjauhoja
1 tl soodaa
½ tl suolaa
1,5 dl ranskan kermaa

sekoita ruisjauhot ja muut ainekset keskenään ja lopuksi pehmeään voihin tasaiseksi taikinaksi. Laita kylmään kovettumaan.

kylmäsavuporoa pieneksi leikattuna
suppilovahveroita
pieni purjo
2 dl kermaa
2 munaa
200 g maustamatonta tuorejuustoa
päälle juustoraastetta

200 astetta noin 30 min.

Kysyjän kommentti

Kyllä oli hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 20:31

Haluatko suolaista vai makeaa piirakkaa??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:40

MUSTIKKA OMENA PIIRAKKA!!!

2 munaa
1 1/4 dl sokeria
2 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl vanilijasokeria jossa on aitoa vanilijaa
3/4 dl kuumaa vettä

Täyte
3 dl mustikkaa
2 omenaa
3 rkl fariinisokeria
1/2 tl kanelia
Voita tai margariinia vuoan voiteluun

tee näin
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.

Sekoita jauhot, leivinjauhe ja vanilijasokeri ja lisää seos taikinaan. Lisää kuuma vesi.

Kuori ja paloittele omenat ja sekoita taikinan joukkoon. Kaada taikina voideltuu kakkuvuokaan.

Ripottele mustikat tasaisesti taikinan päälle.

Sekoita fariinisokeri ja kaneli ja lisää seos mustikoiden päälle.

Paista 200 asteessa, keskitasolla noin 40 min tai kunnes piirakka on kypsää.

Tarjoile vanilijakastikkeen tai -jäätelön kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2010 - 22:21

En laita piirakanohjetta vaan suolaisen nyytin. Osta valmiiksi kaulittuja voitaikinaleyvjä (torttu). Samalla kauppareissulla ostat sitten valkosipulituorejuustoa ja metwurstia. Voitele ja leikkaa levy kolmeen tai kuuteen osaan ja tee levite juustosta ja metwurstisilpusta. Sitä sitten lusikalla somasti tipautat siihen levypalan keskelle ja paistat. Helppoja yksinkertaisia ja tekee kauppansa.