Tulin mökiltä ja jääviileäkaapin koko sisätaustaseinä oli huurteessa. Missä vika kun ei ollut sulattanut itse itseään vaikka piti?

Pitäisikö nyt sitten fyysisesti sulattaa tämä automaattisulattava kone?

Avainsanat: jääkaapin automaattisulatus ei toimi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2010 - 11:08

Kyllä se nyt varmaan on sulatettava ihan fyysisesti ja manuaalisesti.
Jos se takaseinä ei tosiaan muuten sula, mutta jos se on vain "huurteessa", niin tarkkailisin vain tilannetta, sillä joskus se on normaalistikin "vähän huurteessa".
Kaapit oli nyt helteellä ollut aika kovilla.
Jos vaikka se automatiikka rupeaisi sitten taas toimimaan ? Vaikeata sanoa missä vika, kun on erilaisia automatiikka järjestelmiä.
Helpoin vika olisi se, että kaapin termostaatti vain on säädettynä turhan kylmälle, jolloin se ei ehtisi sulaa riittävästi.
Muuta tarkkailtavaa, onhan:
- ovien tiivisteet kunnossa
- vedenpoistoreikä takaseinässä auki
- kaapin tausta ja lauhdutin puhdas
- riittävä ilmankierto kaapin ympäri
- onko kaapissa kosteutta luovuttavia tavaroita

Lähteet:
arvailuja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 07.06.2010 - 21:56

Hyvä konsti. Keitä kattiloissa vettä ja laita niitä kaappiin, sulaa jäät nopeasti ja turvallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 21:49

tekniikka reistaa aina silloin tällöin,
hyvä yleisohje on, virrat poia-virrat päälle,
siitä moni vehje tokenee tehtäviinsä ...