Perinteinen viikonloppukyssäri: Millä ruualla aiotte tänään herkutella? Vaiko jo toisen kattamaan valmiiseen pöytään?

jokohan kielenkannat alkaa laulaa, kun on muuten niin hiljasta tääl, niin aittelin tällasen heittää tähän väliin;)

Lisätty: 06.06.2010 - 13:17

ite aittelin tuos kohta laittaa tipusen koipii uunii ja kuorellisia lohkopottuoloit kans, nuorin poikain tulee kahen pikkutyttönsä kanssa napostelee päivän purtavaa:)

Avainsanat: herkuttelu tänään ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 13:50

Lähden toisen kattamaan pöytään kohta syömään, saas nähdä mitä herkkuja on tarjolla.

Lisätty: 06.06.2010 - 18:45

Tarjolla oli uusia perunoita ja grilli kyljyksiä. Kyllä oli hyvvää!

Kysyjän kommentti

Yritin makustella kaikkien teitin vaihtoehtoja, mut veden sai kielelle justuksen valmiiseen pöytään ja niin herkullista tarjottavaa oli, mukavahan se on kokkailla (ite tykkään), mut sit joskus ihka ihanaa kun joku muu laittaa parasta pöytään:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 12:47

Me grillattiin makkaraa ja maissia :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 12:58

Olen juuri lähdössä tyttärelle syömään...en tiedä mitä herkkuja saan??Varmaan grillissä jotakin on tulossa...herkkuja..10 minuuttia,kun kävelen olen herkkuja syömässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 14:29

Marinoin ja paistoin uunissa kokonaisen broilerin. Loput syödään huomenna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 15:13

Minulle sisko toi eilen Jyväskylästä muikkuja ja paistoi niitä voissa oikein, keitin pari perunaa.
Niistä jäi yli, joten lämmittelen niitä vain. Voinokare perunan päälle ja muikku hännästä viuhahtaen suuhun. Leipää en käytä, tosi harvoin perunaakin. Relapiimä kyytipoijaksi.
Sitten raparperi kiisseliä rasvattomalla maidolla lantatun vaniljakiissselin kanssa.

Nyt keitin sumppia (kahvia) ja otan kupillisen, sitäkin juon harvoin, mutta nyt sunnuntain
kunniaksi.
On vähän hoopoa, kun yksin asuu ja laittaa ruokaa, en osta eineksiä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 17:59

Tänään herkuteltiin vihannessosekeitolla. Isännällä huomenna tähystys, joten paasto ennen sitä pakollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:02

Oli taas sellainen puutarhapäivä. 6 tuntia meni kaariporttia tehdessä, koristellessa ja kasveja siihen istuttaessa. Onneksi eilen jäi kahden kalan keittoa joten en kokannut mitään. Jälkkäriksi söimme hedelmäsalaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 22:33

Hernekeittoa keiteltiin ja paljon (kenttäkeittiöllinen 70 litraa). Ei paljon muuta sitten syötykään.
Herneitä 13 kg, krossattua posuun lihaa 6 kg, palvia 1,5 kg, porkkanoita 2 kg, sipulia 2 kg, paketillinen lihaliemi- ja kasvisliemikuutioita (12+12). Mausteeksi suola, meirami, sekä musta- ja valkopippuri. Siinäpä sitä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 08:28

Minä sisällä keitin kuoritut siiklit,kastikkeen,salaatit ja kiisselin.En jaksanut enepää oli täysi työ kun väsyin.Flunssa komentanut .Toiset ulkona krillasi makkarat, lihavartaat, kurpitsat. Poikamme ,miniämme ja muut söimme terassilla .Hyvää oli.Oli herkkuja paljon, kauppaan ei trvitse mennä koko viikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2010 - 21:54

Aina ja aina vain omatekoisella ruualla ei herkutella - ei ainakaan meillä.