Ryöstö Plataniaksessa Troulakis village

Meidät ryöstettiin Plataniaksessa aamuyöstä hotellissamme Troulagis Village nukkuessamme 27.5.2010. Mihin voimme kirjottaa kokemuksestamme, ryöstö ahdistaa meitäkovin? Jos joku muu on touko-kesäkuussa joutunut ryöstön kohteeksi, haluaisimme mielellämme anonynyyminä tuntemuksia. Pyynnöistämme huolimatta hotellimme ei ole vastannut, ryöstö tapahtui aamuyöllä noin kello kahden ja viiden välillä, meillä oli kotiinlähtö klo 7.40 hotellilta 27.5.2010. Ainakín yksi ruotsalainen tai norjalainen mies ja hänen poikansa ryöstettiin saman yönä. Tapasimme heidät respan edessä juuri ennen bussin lähtö lentokentälle (bussi oli "tapauksemme" takia myöhässä noin puoli tuntia). Onko kenelläkään mitään tietoa? Emme saa vastauta hotellilta emmekä matkanjärjestäjältä.

Lisätty: 13.06.2010 - 20:59

Laitan lähipäivinä matkakertomuksen Napsuun ja Tjäreborgin sivuille sekä arvosteluni hotelli Troulakis Villagesta Tripadvisoriin. En ole saanut minkäänlaista vastausta hotelli Troulakis Villagesta enkä Tjäreborgilta. Ilmeisesti "tapaustamme" pidetään niin vähäpätöisenä, ettei palautteisiimme kannata vastata.

Lisätty: 20.06.2010 - 17:47

Laitoin tänään "erilaisen matkakertomuksen" sekä tänne Napsuun että Tjäreborgin sivuille. Tjäreborgin sivuilla se ei ainakaan vielä näy, jos näkyy lainkaan. Kertomus on sanasta sanaan samanlainen.

Avainsanat: platanias troulakis village ryöstö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 02:09

Todella ikävä päätös lomallenne, toivottavasti edes muut matkakokemuksenne olivat mielyttävämpiä.

Itse en nyt ihan viime aikoina ole ollut Kreikassa, mutta useamman vuoden takaan on kyllä yksi vastaava kokemus ja ymmärrän hyvin ahdistuksenne. Suhtauduin aika vainoharhaisesti vielä vuosia myöhemminkin hotelliyöpymisiin vaikka minulla niitä työni takia olikin todella tiheään.

Voitte, ja itse asiassa kehoittaisin teitä kirjoittamaan kokemuksistanne näiden matkailusivustojen palstoille (esimerkiksi tänne Napsun matkakokemuksiin). Matkatoimistollannekin varmaan löytyy vastaava sivusto, tuollainen kertomus siellä luulisi aiheuttavan jotain toimenpiteitä matkatoimistonkin taholta.

En tiedä kerkesittekö tekemään rikosilmoitusta Kreikassa, käsittääkseni se on mahdollista tehdä Suomessakin poliisille (kannattaa ainakin kysyä). Kreikan viranomaisten toiminnasta minulla on aika heikko käsitys, enkä usko tapauksen selvittelyn etenevän millään järkevällä aikataululla, mutta jo tehty ilmoitus on hyvä olla anottaessa korvauksia taloudellisista menetyksistä.

Hotelinnehan näytti ainakin esitteen mukaan ihan tasokkaalta, luulisi heidänkin reagoivan jollain tavalla jos kerrotte tuollaisia huonoja kokemuksia esimerkiksi jollain kansainvälisellä matkailusivustolla ja kerotte sen myös heille.

Vaikka tapaus rassaa mieltänne varmaan vielä pitkään, aina on hyvä muistaa että pääsitte sittenkin aika 'halvalla'. Lapsuudenystäväni ryöstettiin Ateenassa keskellä kaupunkia ja syntyneessä kahinassa vammautui pysyvästi loppuiäkseen (Kreikan poliisi selvittelee asiaa vielä kahdenkymmen vuoden jäkeenkin).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 09:38

ehkäpä myös kannattaisi ottaa yhteyttä suurlähetystöön :
formin.finland.fi/Public/Pri...ntentlan=1

pari linkkiä laitan mihin voisi kirjoitella:
www.tripadvisor.com/
www.pallontallaajat.net/pt2/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 12:55

Laitoin tästä asiasta linkin myös suomi24-sivulle keskustelu.suomi24.fi/node/8915544
Jos olit Tjäreborgin matkalla, niin voit kirjoittaa kertomuksesi myös heidän omalle sivulleen.
Niin seurataan pysyykö se siellä näkyvillä ?
"Kirjoita oma matkakertomus"
www.tjareborg.fi/kreikka/pla...kakertomus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 14:02

Pahoittelut minunkin puolesta, hyvin ikävää että lomanne päättyi näin. Ymmärrän hyvin ahdistuksenne. Kirjoita tänne napsun sivustolle matkakertomuksiin, sekä laita vielä nuihin jo saamiisi linkkeihin samanlaiset kertomukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 09:26

Erittäin ikävä tapahtuma, jortain vastaavnlaista olen kuullut aiemminkin ja juuri Kreetalta ja pari juttua Santorinilta.
En tiedä miten avoimesti voi mitään kuultua tänne kirjoittaa mutta noita sattuu kyllä. Jos on aikaa niin ilmoitus Kreikassa poliisille ja myös Suomessa poliisille voi tehdä ilmoituksen. Kreikassa on erillinen turistipoliisi, on ollut ainakin, enkä tiedä onko nuo turistipoliisin asioita vai tavallisia poliisiasioita siellä.
Hyvä että kerroitte asiasta myös täällä. Millä tuollaisen voi estää, ei kait millään jos keskellä yötä tullaan hotellihuoneeseen.
Kenen matka se oli, mikä matkanjärjestäjä? Tietysti heillä ei ole asiasta varsinaista vastuuta mutta matkanjärjestäjälle täytyy heti ilmoittaa, eivät varmaan vastaa esim. sähköpostiin tai kirjeeseen.
Hotellin nimeä kannattaa pitää esillä matkailukeskusteluissa. Kyllä tuollainen on traumaattinen kokemus ilman muuta.
Kreikkalaiset ovat aika kovanahkaisia ja suhtautuminen erilaisiina sioihin, vaikkapa rikoksiin, on erilainen kuin meillä pohjoisen asukkailla. Siitä voin ehkä kertoa jotain eli tuoreita kokemuksia maasta jolla ei asiat niin kovin hyvin ole....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 10:55

Aiheuttaa mieliharmia tuollainen tapahtuma. Ovat näköjään löytäneet Kreikankin nuo varkaat. Ennen oli niin rauhallista. Varastelu on yleistynyt muuallakin maaimassa ja meilläkin täällä kotisuomessa. Kerran minullakin meni 100 € taskusta, niin etten huomannut mitään. Toiseen taskuun jäi loput rahat. Harmitti sekin. Nyt on mukana vain tarpeelinen määrä ja loput kassakaapissa. Jos hotellista varastetaan, niin hotellin nimi palstoille ja kartetaan joukolla paikkaa.
Pahoittelen minäkin lomanne epäonnistumista.