Vuosi 1952 oli Suomelle ikimuistoinen, mitkä kolme tapahtumaa sitä värittivät?

Avainsanat: ripaus kauneutta runsaasti rahaa urheilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 14:23

1952 oli viimeinen sotakorvausvuosi.
Armi Kuusela kruunattiin Miss Universumiksi.
Helsingin olympialaiset 1952.
Suomen ensimmäinen Sokos-tavaratalo avattiin Helsingissä.
Helsinki-Vantaan lentoasema avattiin liikenteelle.
Suora lentoyhteys Helsingistä New Yorkiin avattiin.
Coca Cola rantautui markkinoille.

Kysyjän kommentti

Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.06.2010 - 00:33

Vaikkapa näin Helsingin Olympialaiset, Armi Kuuse valittiin miss Universumiksi ja Helsinki Vantaan lentoasema avattiin liikenteelle ja paljon muuta

Lisätty: 06.06.2010 - 02:39

Armi Kuusela (korjaus)
18. syyskuuta – Suomi sai maksetuksi loppuun sotakorvaukset Neuvostoliitolle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 16:56

Ei niitä sotakorvauksia rahalla maksettu vaan työllä! Tavaran vaihtoon perustui NL n kauppa.
Täytin 11v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 22:12

Olympialaiset muistan (pääsylippu tallella) ja vanhempien kanssa seurattiin Kuuselan Armin elämäntaipaletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 09:43

Helsingin olympialaiset, Armi Kuuselan valinta miss Maailmaksi. Cola Cola tuli Suomeen.
Ikävä asia oli sotakorvaukset jotka saatiin suoritettua NL:lle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2010 - 21:43

Armi Kuusela kruunattiin, minun hyvä ystävä syntyi ja muuten vain oli hyvä vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 22:17

Coca Cola ja Olympialaiset saatiin Suomeen sekä suomalainen naiskauneus sai kansainvälistä tunnustusta eli Universum Armi Kuusela.