Kuka oli yölinjalla ja kenen sävel ja sanat?

Avainsanat: yölinjalla rekka-autolla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 22:39

Tapio Rautavaara

alkuperäinen kappale ( Walk the Line) säveltäjä ja alkuperäinen sanoittaja Johnny Cash , suomalaiset sanat Rautavaara

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 22:51

Kyllä ne on meidän iki-ihanalta Tapsalta..Aina nuorena kuuntelin tätä ihanaa laulua....Itsekin olin nuorena yölinjalla..kun olin pieni rahastaja-tyttö..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 14:34

Tapio Rautavaara: Yölinja

Ajan aina öisin kiitolinjallain kun kerran tämän homman sattumalta sain,
on mulla raskas työ ja pitkä pitkä yö,kun ajan vain yölinjallain

On mulla kuormaa aina tonneittain ja tiukka vastuu aina aikatauluistain,
myös yöllä kello käy ja määränpää ei näy kun ajan vain,yölinjallain

On mutka pimeässä aina arvoitus ja linjan pelastaa vain vaaran aavistus
Ja usein kiitotie niin liukas lie kun ajan vain,yölinjallain

Mä silmin väsynein näen kylän nukkuvan ja valon kiila leikkaa öiset maisemat
vaan kunhan kesä saapuu on yötkin valoisaa ja laulan vain yölinjallain

Ei matkan mittavuus vaan vauhti hurman tuo,se vanha viisaus ei apuansa suo
jos linja myöhästyy se ajurin nyt syö ja ajan vain yölinjallain

En usko tarinaa mut usein lohdun soi kun usvakuvasi sun tuulilasiin toi
ja mikään lämmittää ei voinut enempää kun laahustan vain yölinjallain

Jos hetkeks nukahdan ja vauhti täysi on se matkan pää on silloin yhden kohtalo
niin loppuu raskas yö mut jatkuu pitkä pitkä yö, taas ajan vain,yölinjallain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 16:13

Tapio Rautavaaran laulu tämä on ja hyvä kappale onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 17:55

Tapio Rautavaara niitä parhaita lauluja .Juuri hänen laulamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:49

Tapio Rautavaarahan tuo oli Yölinjalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 22:03

Keihäänheitto, jousiammunta, mies ja kitara. Rauravaaran Tapsan suomalainen sanoitus ja laulunluritus. Alkuperäinen kotoisin jenkkilästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 17:50

Tapio rautavaara esitti ja sanoittilaulun suomeksi. Johnny Cash teki samat asiat sitä ennen enkuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.06.2010 - 21:41

Pikkulikasta asti olen tuota rallatellut ja nyt yritän oppia sen laulamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 22:20

Pikkulikkana kuuneltiin paljon radiota ja sieltä muistan Tapsa Rautavaaran laulaneen tätä rallatusta.