Mikä olisi hyvä kuvankäsittelyohjelma?

Ohjelman täytyisi olla ilmainen ja helposti ladattavissa oleva. Lähinnä valotehostusta tekisin, sumentaisin muut ympäriltä ja kirjottaisin...

Avainsanat: kuva kuvankäsittelyohjelma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 17:14

Itselläni on Picasa 3.
Käyttö vain on jäänyt vähäiseksi, joten en oikein osaa sen ominaisuuksista juuri kertoa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 17:14

www.gimp-suomi.org/
on tosi hyvä, tosin itselläni ei sitä ole, käytän corellia ja photoshoppia.

ja täällä niitä lisää:
www.vertaisverkko.com/kuva.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 18:33

Irfdanview on suomenkielisenä näppärä. Jos ei tarvitse venytellä naamoja kuvissa.
fi.wikipedia.org/wiki/IrfanView
Picasa on myös minulla ja niillä pärjää hyvin.
Picasalla voi myös jakaa kuviaan netissä joko julkisesti tai valitulle porukalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 20:03

PAINT.NET on ohjelma jota olen jonkin aikaa käyttänyt, se on

- ilmainen
- helposti ladattavissa verkosta
- suomenkielinen versio löytyy
- suomenkieliset ohjeet
- suhteellisen monipuolinen ja perustoiminnat yksinkertaisesti esillä
- sillä pärjää aika pitkälle jos vaikka innostuisit harrastamaan enemmänkin

google- haulla paint.net löydät sivutolkulla lisää asiaa, ja myös latauspaikat

www.ilmaisohjelmat.fi/paint-net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 11:01

Picassa 3.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:48

Minä käytän PAINT.NETTIA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:49

Minä käytän ohjelmaa Paint Shop Pro Photo X3 (saa suomenkielisenä).
Ohjelmista on olemassa kokeiluversioita. Kannattaa ladata ja kokeilla mikä eniten miellyttää. Ovat aika paljon samoilla ominaisuuksilla varustettu.

Alla linkki käyttämääni ohjelmaan. 30 päivän kokeiluoikeus.

www.corel.com/servlet/Satell...bview=tab6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 12:50

Suosittelen myös GIMP -ohjelmaa, ilmainen, suomenkielinen ja yleensä riittävän monipuolinen, kattava opassarja, keskustelupalsta ym. www.gimp-suomi.org/
Tutustu muihinkin ilmaisohjelmiin Valo-CD projektissa, osoitteessa: www.valo-cd.fi/