Eräs äveriäämpi neuvoi minua,että on kaksi tapaa rikastua:Omalla ahkeruudella tai toisten tyhmyydellä...Onko näin?

Aikas ahkera oun olluna mutta rikastunut olen vaan kokemuksilla mutta eikö niin ole parempi?

Avainsanat: "rikas mies jos oisin..."

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 14:02

Työmies ei rikastu kuin vääryydellä ja viinan myynnillä!
Viinan myynillä Antti Vihurikin alkupääoman keräsi kun laivapoikana vei täyden hinkin pirtua ja toi täytenä maitoa laivaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 15:46

Paras rikkaushan se on henkinen pääoma, se paranee vanhetessan kuin viini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 17:33

Mikäli rahaa tarkoitat niin tuo jälkimmäinen on todennäköisempi tapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.06.2010 - 20:50

Ahkeralla ja rehellisellä työnteolla ei rikastu. Röyhkeydellä ja toisia hyväksi käyttäen sitä rahaa tulee. Paikkansa siis pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 11:06

Työtä tekemällä ei kyllä rikastu. Täytyy käyttää kepulikonsteja ja huijata tyhmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 14:41

Ahkeruudella ei taida rikastua, ehkä jälkimmäinen lause pitää käytännössä paikkansa. Harvemmin sitä työnteolla rikastuu, mutta toimeentulon turvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:21

Sitä jälkinmmäistä tapaa tänä pävänä käytetään paljon. Sillä hankkii tai joutuu hankaluuksiin.Jompi kumpi.Omat riskinsä.Ahkeruudellakin voi sairastua.Mutta eiköhän kultainen keskitie ole parempi kaikkia sopivassa suhteessa.Eihän kannettu vesikään kaivossa pysy.Mulle joku on sanonut ,raha tulee ranhan tykö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:17

Huijarit on aina rikastuneet enemmän tai vähemmän herkkäuskoisten ihmisten avulla. En sanoisi välttämättä tyhmiksi, mutta niitäkin on varmaan joukossa. Jos ahkeralla työnteolla rikastuisi, niin herrat tekisi kaiken työn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 12:42

perimällä ja oikein! toisten tyhmyydellä esim; rikkailla on vuokralaisia ja ne rikastuttaa niitä lisää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 22:28

Työllä ellää, mut kaupal rikastuu... lainatakseni euroviisuvärssyä ja vanhaa viisautta. Käärinliinoissa ei ole taskua, joten lienee ajanhaaskausta kerätä yltiöpäisesti mammonaa. Jokainen tyylillään...