Mitä mieltä olette,jos pyöräily-kypärän käyttö tulee pakolliseksi??

Lisätty: 05.06.2010 - 06:35

Itselläni ei ole ollut kypärää ja aika paljon kuljen polkupyrällä.....mutta nyt ostan..jos jotakin kiinostaa kysymys MIKSI niin kerron???

Avainsanat: pyöräilykypärä pakko..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 19:11

Kannatan ajatusta, ja hattua nostan heille jotka sitä käyttävät!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 07:04

Ei ole minullakaan kypärää vaikka tiedän, että se olisi turvallisuuden vuoksi hyvä. En vain voi sitä päähäni laittaa, kun en käytä hattujakaan. Mun aivot paistuu kypärän sisällä. Onko jollekin tutullesi sattunut onnettomuus ja sen vuoksi hankit kypärän? Toivottavasti ei ole pahasti käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 08:17

Olen käyttänyt kypärää jo vuosia. Ostin kerralla kunnollisen, sellaisen ilmastoidun mallin. Kannattava sijoitus: kypärä on pelastanut kahden tuttavani hengen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 09:39

se jo lakisääteinen pakko. siitä vaan ei sakoteta. itse olen käyttänyt kypärää aina - enkä lopeta. pieni hinta siitä että saan katsoa lasten kasvavan, lastenlasten, vanheta ilman kuolanpyyhkijää sängynvierellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 09:50

olen käyttänyt kypärää jo ikuisuuden , jotta ei haittaa vaikka siitä sakotettaisiin.. kyllä moni kallo säästyis , jos ois kypärä päässä , kun tulee kolareita .... jot pakollisesksi sekin juttu vain.. sitä vain ihmettelen , et mix kaikki pitää olla pakollista .. eikö ihmiset ymmärä , et ihan heitin omaa etuaan tässäkin asias ajetaan... ihmettelee ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 13:30

Kyllä se on oikein hyvä asia kypäräpakko. On se kova tärsky kun vauhdissa kaatuu pää edellä.
Pieni raha, mutta varmasti iso hyöty tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 14:13

Yhdysvaltojen Floridan osavaltiossa ajavat moottoripyöräilijatkin ilman kypärää. Ihmeteltyäniä asiaa, ei sovi vapaan maan kuvioihin rajoittaa yksilönvapautta.
Se olis hyvä pointti meilläkin!

Pitäkööt minkä väristä huivia kun huvittaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.06.2010 - 20:44

Ehdottomasti pakolliseksi. Minulla ollut jo vuosia kypärä ja silloin kun aktiivisesti pyöräilin, pidinkin sitä päässäni, en varaston naulassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:50

En pahoita mieltä. Aivovammat ovat toden totta.Voi lentää ohjaustangon yli ja pää menee edellä melko varmasti.Kypärät kehittyyvät paremmiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 21:02

Hyvä asia. Pitää myös katsoa, että käytettävät kypärät on asiallisia (ei tyrox koppia).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2010 - 17:46

todella hyvä juttu, omasta kokemuksesta,
minulla on kaksi haljennutta kypärää ja yksi ehjänä pysynyt pää,
riittänee perusteeksi