Vaikuttaako ilman puhtaus ihmisen unentarpeeseen?

Lisätty: 12.06.2010 - 09:13

Ei ihan tullut vastausta siihen mitä kysyin. Mutta kiitos vastanneille.

Avainsanat: ilman puhtaus unentarve

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2010 - 12:37

homeinen sisäilma väsyttää hirveästi,mutta jos säännöllisesti liikkuu/kuntoilee ulkona se ei sitten väsytä enää niin paljon kuin äkkiseltään.

Kysyjän kommentti

Kiitos, itse uskon että epäpuhdas ilma väsyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 00:10

Minä ainakin saan raittiin ilman myrkytyksen lomaillessa maaseudulla tai vuoristossa ja uni maistuu makealta. Tosin vaikutusta voi olla myös sillä, että liikun paljon ulkona. Erona arkeen, että uni piristää ja aamulla on virkeä olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:11

Unentarpeesta en tiedä mutta huoneilman laatu muutui kun ostin puhdistimen ja on päällä jatkuvasti.ei yö asennossa vaan seuraavassa eikä ääni häiritse. Suosittelen esim. astmaatikoille

Lähteet:
Kokemus oma sekä tyttäreni joka sai minut houkuteltua ostamaan sellaisen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 01:03

En tiedä tuleeko puhdasta ilmaa,kun on niin paljon saasteita ja siitpölyä..mutta nukun joka yö ikkuna auki..tuntuu että tukehtuu jos ikkuna on kiinne..tarvitsen happea kumminkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 16:00

Minäkin tarvitsen paljon nimenomaan raitista ulkoilmaa nukkuakseni öisin.
Nyt en oikein tiedä, kun olen aika lähellä metsän reunaa, tuleeko hyttysiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:28

Uskon että näin on. Kesäyöt ovat ihana nukkua ikkunat auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 20:46

Kun koko päivän on merellä veneilemässä raikkaassa ulkoilmassa, niin hyvät unenlahjat paranee entisestään.