Mitä on tapahtunut jos ihminen on joutunut kilometritehtaalle?

Avainsanat: kilometritehdas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2010 - 11:04

Potkut on tulleet. Arvelin - en siis tiedä - että sanonta syntyi n.s. hätäaputöistä, joilla rakennettiin takavuosina maanteitä. Tämä oli se valtion kilometritehdas.

Kysyjän kommentti

Kiitos, hyvä perustelu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 23:31

"pistetty kävelemään eli saanut potkut"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 23:56

Mittailla vaikkapa apostolin kyydillä katuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:09

Kyllä sillon joutuu kävelemään aika pitkät matkat...eikä tiedä minne menee..Voi olla kivinen tie...pitkä matka määränpäähän...eikä tiedä missä on pysäsdys-tauko..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:12

Joutunut työttömäksi, saanut potkut/fudut/monoa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 09:54

Loparithan siitä tulee!!!
Joten kortistoon on matkalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 13:57

Lopputiliähän tuo kuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 14:09

Naapurin nuoriherra kertoi kotona käydessään että on töissä Helsingin kaupungilla asfaltin mittaajana!
Eikö joku koiranleuka valistanut että askelmitalla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 16:03

Lopputili ymmärrän. Tai voihan se olla työtönkin, no onhan sekin tosin lopputin saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:25

Olisikohan silloin saanut kenkää. (potkut tai joutunut työttömäksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 20:40

Päivän työt on päättyneet ja pääsen lepohon... Ei ihan suoraan noin, vaan ei ole hommat enää hanskassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 09:56

On joutunut työttömäksi, eli työ on loppunut syystä tai toisesta.