Onko sinua onnistuttu huijaamaan ulkomaanmatkoilla ? En nyt tarkoita poliitikkojen lupauksia.

Varo näitä, turisti! Tässä ovat 10 parasta huijausta
Matkustussivusto Virtualtourist.com listasi varkaiden ja huijarien kymmenen parasta taktiikkaa, joilla nyhtää pahaa-aavistamattomalta matkailijalta rahaa.
www.iltalehti.fi/matkajutut/...0_ma.shtml

Avainsanat: turisti huijaus rikolliset vaara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2010 - 10:19

Viime viikolla sattui pieni "huijaus" eli marketissa Pefkosissa perittiin ylihintaa. Ostin 3 tavaraa joista yhden hinta oli oli 1.60, toisen 1,10 ja loppusumma 6.70.
Eli tomaatin hinnaksi tuli 4 e!
Oletin ensin kuulleeni hinnan väärin... näin kyllä että kassakoneessa oli valmiiksi hinta 6,70 eli ikäänkuin edellisen asiakkaan maksama hinta. Tosiasiassa ei hintoja edes lyöty kassaan vaan tehtiin kuitintonta kauppaa (kuittia en tietenkään saanut). Tietysti olisi pitänyt kysyä mitä yksi tomaatti maksaa.Olin asioinut jo kerran ko. kaupassa mutta kassalla oli silloin nasihenkilö ja nyt nuorehtko mies. Joissain hämmsätyttävissä tilanteissa ihminen saattaa mennä sanattomaksi ja niin kävi itselleni tässä kohtaa. Mutta ei se mitään, siihen kauppaan en enää koskaan mene. Myös jotkut muut matkailijat kertoivat kaupasta, eli tavallisesta supermarketista, etteivät olleet saaneet kassakuittia vaan asiasta oli tullut lähes tappelu! Kundi oli jo valmiiksi riitelemässä puhelimessa ja löi luurin vastapuolelle luurin korvaan!
Kaikkialla muualla sai kuitin paitsi eräissä kahvilantapaisissa.
"Tinkimismaissa" en käy koskaan ja sehän taas on ihan eri asia kuin huijaukset.
Eli Kreikassa kannattaa olla nyt tiukkana ja vaatia aina kuittia, kuititon toiminta on lisääntymään päin varmasti.

Kysyjän kommentti

Tuokin on aika yleinen tapa, hyvä kertomus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 22:03

Onneksi ei ole huijattu - tai en ainakaan ole sitten vielä sitä huomannut. Sen olen oppinut ettei heti kannata maksaa sitä mitä jostakin ostoksesta pyydetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 22:23

Joo lueskelin tuon artikkelin mutta ei ole mielestäni huijattu. Kerran Rodoksella syötyämme 2 miestä käveli perässämme kääntyen aina samasta kadunkulmasta ja sanoin ystävälleni että pysähdytään ja kaveri katosikin omille teilleen. Vissiin lompakko takataskussa kiinnosti mutta en antanut tilaisuutta. Nimittäin ketjua ei näkynyt että ei se ihän helposti toisten matkaan lähde

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 23:28

Sen olen huomannut..aivan turha maksaa mitä pyydetään..Turkissa pitää tinkiä hinnasta puolet pois.....jos eivät heti suostu..ja meinaa lähteä pois..nykästään hihasta sisälle takaisin...joo saat sillä hinnalla mitä tarjosit..eivät laske menemään...antavat halvalla..että saavat kaupaksi vaan..
Tämän olen todennut ihan henkilökohtaisesti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:00

jos on huijattu niin se on sitten tahtunut niin taitavasti etten ole vielä tähän päivään mennessä huomannut

- joitain onnettomia yrityksiä kyllä on ollut, mutten ole "mennyt halpaan" -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 00:28

Ei tietääkseni. Epäluuloisesta luonteesta on joskus hyötyäkin. Muutama vuosi sitten Roomassa patikoimme keskustan ulkopuolella. Kävelimme vilkasliikenteisen tien jalkakäytävällä. Takaa tuli auto, joka pysähtyi jarrut kirskuen ja väitti olevansa siviilipoliisi ja halusi nähdä passimme. Nauroimme "räkäiset" naurut ja toivotimme heille hyvää matkaa ja jatkoimme omaamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 09:43

koska olen kaikkien epäluulojen äiti - en ole haksahtanut, enkä haksahda.
välillä ihmettelen ihmisten typeryyttä........en nyt pelkästään turistihuijareiden suhteen ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 09:59

Taitavasti on huijattu, jos minä en sitä edelleenkään tiedä!!!

En usko kumminkaan, siinä vaiheessa kun joku yrittää syöttää pajunköyttä niin alkaa kyllä hälytyskellot soida korvissa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2010 - 18:37

Ei näin äkikseltää tule mieleen yhtään huijausta.