oletko tehnyt joululikööriä?

mie olen tehnyt jo varmaan viitenä jouluna. joskus radiossa se yks mies joka muittenkin juomien ja ruokien ohjeita kertoo ni siit sain sitten jokavuotisen iden tehdä tuota joululikööriä. pääsiäisenä kerran tein lakkalikööriä.

Avainsanat: likööri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 21:16

nuorempana tuli tehtyä mansikoista,mutta huomasin se oli liian makeaa meikäläiselle,kun välttelen sitä diabetesta,myöhemmin tein jotain paljon parempaa,eli kossupullon sisältö litran astiaan ja valkosipulinkynsiä niin täyteen kun mahtuu,kuukaudeksi tai pariksi huoneen lämpöön,sen jälkeen nautitaan.mieluummin pieninä annoksina.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2008 - 21:48

En.
Mutta olen ottanut joskus pari syksyä sitten valmistamani kirsikkaliköörin käyttöön. Nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 17:01

Meillä jouluun kuuluu edelleen tuo perinteinen munatoti eli eggnog.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:39

Ehdottomasti en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 08:25

On sitäkin tullut kokeiltua, mutta liköörityyppiset juomat eivät oikein ole ruokakunnan suosiossa (makeita / raskaita kuulemma).

Joulunajan erikoisjuomia ovat paremminkin olleet eggnog ja gluchwein (munatoti ja kuumat viinijuomat)