Mitä nähtävyyksiä suosittelet Prahassa, jos aikaa on vain 4 päivää?

Avainsanat: prahan nähtävyydet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 21:30

riippuu vähän mistä tykkäät. itse olimme viikon omitoimilomalla tammikuussa ( 2v sitten ). kävelimme ympäriinsä. eläintarhassa on mahdollisuus nähdä eläimiä joista täällä vain haaveksii. kävelymatka linnalle on myös kiva.
kaupunki on vanha, sokkeloinen, tyypillinen eurooppalainen. hyppää rohkeasti metroon ja hurauta paikasta toiseen - ehdit paljon! ja raitovaunut ovat myös oiva keino kulkea kaupungilla.
siellä on myös jollain torilla hieno kello ( astronominen, astrologinen jotaan tonnepäin ).
normaalista oppaasta löytää kivoja vinkkejä. ja niissä on yleensä ne metroasematkin merkitty ;)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2010 - 17:44

Itse kävisin u'kalikhassa sotamies Sveikin kuppilassa. Kyllä siellä oppis lisää missä kannattaa käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 18:52

lyhyt aika, mutta kyllä siinäkin ehtii jos tepastelee aamusta iltaan.
taannoin olin 2viikkoa, ja sekin oli lyhyt aika.
tässä muutama vinkki:
www.essortment.com/travel/to...r_skdz.htm
www.virtualtourist.com/trave...G-C-1.html
www.prague-guide.co.uk/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 19:00

Kannatan kirjastossa käyntiä ettei mene pelkstään etsiskelyksi. Olisi ollut koneen vaihtoon aikaa käydä vähän kaupunkia katsomassa mutta opastivat oman maan lipputiskille kun ei lähtiessä Marseillesta saanutkaan e-lippua Suomeen asti niin aika kului jonossa ennenkuin selvisi että se onkin toisessa kerroksessa ja ulkokautta sinne. Opastus oli hiukan heikkoa mutta se kuuluu noihin oto reissuihin.